Slutammat!

Jag slutade amma Ellen i torsdags! 
Jag bestämde mig dagen innan att nu får det räcka, så jag tänkte att hon skulle få amma under natten och sedan sluta. Så sista gången hon ammade, då var klockan 5 på morgonen.
Hon var ledsen och ARG under dagen, försökte dra ned min tröja och var allmänt grinig. Självklart att hon protesterade när hon är van vid att få tutte. 
Jag och min vän Madde försökte ge henne massa olika saker för att få henne att dricka ur flaskan, men hon vägrade. Under kvällen var hon lite ledsen men vägrade fortfarande att ta flaskan och somnade rätt tidigt. Hon vaknade sedan vid 23.30 och var ledsen och vrålhungrig men ville fortfarande inte ha välling.. Men efte mycket om och men så drack hon tillslut ur flaskan och då hade klockan hunnit bli 00.15.
Efter det har hon tagit flaskan bättre och bättre, och det är så himla skönt! Dessutom sover hon bättre på nätterna nu och det är ju också en stor fördel.
Nu till kvällen drack hon 150ml havrevälling och somnade därefter nästan på direkten, så himla skönt!

Jag har varit tvungen att pumpa ut lite mjölk några gånger för att undvika mjölkstockning, men nu verkar mjölken sina ordentligt så snart är den nog borta helt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0