Fredag.

Idag har vi haft en jätte mysig dag! Förmiddagen spenderade vi inne och åt en god frukost, glodde på tv, hade disco, ålade omkring på golvet och åt grus i hallen och sådär (det sistnämnda var Ellen som gjorde). Sedan gick vi till Bandängen med min vän Carro och hennes barn Nellie & Julia. Nellie och Maja lekte jätte bra tillsammans medan vi mammor stod och drack kaffe samtidigt som vi rullade vagnarna fram och tillbaka i kylan. Gud så jag längtar till våren!
Efter parken gick vi förbi Ica i Bandhagen och handlade lite gott till fredagsmyset. Vi köpte dipp och blomkål, så tanken är att vi ska dippa grönsakstavar av morot, gurka och blomkål! Maja köpte även lite nötter och annat naturgodis!
När vi kom hem från affären fortsatte vi att mysa med varandra. Vi åt mellis och fikade, gosade, hade mer disco i vardagsrummet och busade. Sedan kom Mathias hem med sushi, som kan vara den godaste maten man kan äta.
Helt plötsligt hade Maja somnat i soffan och hon går inte att väcka. Stackarn blir väckt varje dag mellan 5-6 av Ellen och håller igång hela dagarna fram till lägdags vid 19-20. Så hon behöver nog ta igen lite sömn, frågan är bara om hon sover för natten eller om hon kommer att vakna senare ikväll och inte kommer att kunna somna om förrän klockan är jätte mycket?! Det återstår att se.
Ellen har sovit jätte lite idag, så hon kunde inte hålla sig vaken längre och somnade hon också vid 18. Vilken tur för mig att det är Mathias som ska gå upp med barnen imorgon medan jag får sovmorgon!
Mathias har dragit iväg på hockey, han är ju en riktig djurgårdare och vile för allt i världen inte missa denna otroligt viktiga match. Så nu sitter jag här i soffan och njuter av tystnaden. Jag ska snart göra mig en kopp kaffe och krypa ned i soffan under en filt och titta på tv!
En helt perfekt fredag med andra ord. Hoppas ni har det lika mysigt som vi!


Kommentarer
Postat av: FowZie - Felicia Aulén

Delta i stjärnjakten du med! Visst du vinner inte några tillfredsställelser, men kanske något du kan glädja sig åt!

- läs mer på bloggen! :)

2011-03-20 @ 11:21:34
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0