Mina fina barn.

Maja har blivit så stor och förståndig. Hon pratar i ett och berättar långa historier om allt möjligt, både sånt som hänt på riktigt och sånt som hon hittar på! En riktig fantasiålder detta och ibland är det svårt att hålla sig för skratt när hon nästan tror på sig själv. Häromdagen berättade hon att hon och Julia på dagis hade hittat älgbajs i skogen, att de tagit på det och att det var alldeles mjukt. Så sa hon "Jag fattar inte varför älgarna måste gå runt sådär på nätterna och bajsa överallt" :D
Själv visste jag inte ens att det fanns älgar här i området....

Hon är jätte duktig på att förklara och visa känslor. Hon är väldigt känslig bakom sin tuffa personlighet, kramas och talar om att hon älskar oss, att jag är världens bästa mamma och att Ellen är världens gulligaste lillasyster. Hon är också väldigt stolt och säker på sig själv, tycker att hon själv är bra på det mesta och tycker att hon är sötast i världen :D Precis som det ska vara när man är 3,5 år. Hon älskar att spexa, dansa och få uppmärksamhet. Hon är inte det minsta blyg. Hon har mycket "go" i sig och tar för sig av livet. Är envis som synden och detta tar henne långt. Jag är så himla stolt över henne!! Hon fick börja på storbarn före andra som var äldre än henne för de tyckte att Maja var den som behövde det mest, hon var mest redo och "mogen" vilket gör mig stolt som mamma.

Och så lilla Ellen. Lugnare än vad Maja var, inte lika bestämd och skriker inte för att få det hon vill. Lite jämnare humör, men är väldigt tydlig med vad hon vill. Tidig på det mesta, rullade jätte tidigt åt båda hållen, satt utan stöd innan sin 4-månaders dag och ålar nu 6 månader gammal. Hon står mot möbler om man ställer henne där och tar sig upp mot saker stående på knä (men ramlar lätt åt sidan och slår sig..). Hon "pratar" och "sjunger" jätte mycket. Hon gillar att gosa och pussas, frågar man om man får en puss så öppnar hon munnen och försöker pussas, så gulligt! Hon sträcker ut armarna när man frågar "vill du komma?" eller så gömmer hon sig i famnen om hon vill vara kvar hos den som hon är hos.

Mina tjejer är så fantastiska!!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Visst är det härligt! Du satte ord på många av mina känslor gällande mina barn ;) Med skillnaden att Vinga gått från lugn gostjej till envis tvärilsk gostjej , hihi. Kram

2011-02-10 @ 11:22:34
URL: http://minimaltes.blogg.se/2prinsessor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0