7/4 2011

Kom nys hem från ett härligt träningspass på gymmet. Så skönt! Och nu efteråt är jag sådär skakig som man blir när man kört hårt, så nu sitter jag här och dricker en proteindrink med jordgubbsmak och försöker varva ner.
Igår kväll var jag ute och joggade/powerwalkade med Maja i hennes gamla vagn. Perfekt sätt att få henne att somna och för mig att bli av med mina extra kg som jag gärna blir av med så snabbt som möjligt. Tiden rusar förbi och det är ju bara 1,5 månad tills vi ligger vid poolen på hotellet i Side eller vid den fantastiska sandstranden och njuter av värmen. Och tills dess vill jag gärna gå ner några kg....

Gud vad jag längtar till värmen!!!! Det börjar ju faktiskt bli vår här i Sthlm nu, helt underbart. Fast idag har det varit riktigt blåsigt ute. Som tur är har jag spenderat största delen av dagen inomhus.

På dagen idag var Madde, Carro och Dominiqe här med sina bebisar. Det var jätte mysigt! Vi drack kaffe, åt en pasta & kalkon sallad med vitlöksdressing och lät barnen leka/sova. Det är bland det mysigaste som finns när man är föräldraledig, kunna mysa med barnen och andra mammor och bara ha det allmänt trevligt.

Vi har också hunnit med en god kycklingmiddag hos Mathias föräldrar och efter det en lägenhetsvisning. Vi tittade på en trea här i Högdalen. Den var jätte fin, men för liten för oss. Dessutom hade människan som bodde där rökt inne, så sjukt äckligt. Vi har lite andra funderingar egentligen. Drömmen är ju att söka sig en liten bit utanför Stockholm och bo i hus. Vi försöker se olika möjligheter, utan att "bo upp" alla pengar - för vi vill ju kunna leva, resa, shoppa och annat för pengarna mer än att bara lägga det på boende. Vi får se hur det blir framöver, men vi måste verkligen flytta snart för vi har vuxit ur denna lägenhet för flera månader sedan....

Nu ska jag sluta "babbla" och koppla av istället, så ha en bra kväll! Nu ska jag vila i soffan, ska bli superskönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0