Magsovning.

Jag vet att risken för PSD (plötslig spädbarnsdöd) ökar om de sover på magen. Men enligt bvc så är det helt okej så länge de är under uppsikt eller har andningslarm!
Två dagar i rad när Ellen har varit kinkig och vägrat att sova på hela dagen, så har jag tillslut provat att lägga henne i sin säng med nappen, på mage. Tror ni inte att ungen somnar på 10 sekunder båda gångerna?? :)
Hoppas att det fungerar lika bra nästa gång hon är trött!! I så fall skulle vi kunna försöka vänja henne vid det på kvällarna när hon ska nattas. Skulle ju vara jätte skönt om hon kunde börja somna helt själv.


Kommentarer
Postat av: Isabel

Det ska faktistk inte vara någon fara för dem att sova på mage, som du säger så är det ju om någon har uppsikt över barnet och det har man ju oftast. Jag känner iaf att jag ALLTID vet var Heaven är och jag har ALLTID ögonen på henne var jag än är.. Om jag så ska laga mat i köket och hon är i vårt rum så ska jag ändå dit med jämna mellanrum för att titta till :) Dock har hon bara somnat på mage två ggr och det av ren utmattning. Hon har i allmänt inga problem med att somna :)



Oj, det var sannerligen en lång karl du har :) Då förstår jag att töserna är långa. Ja, det stämmer, Heaven var ju beräknad till 25:e juli :) Så hon har ju faktiskt tagit igen sig med bravur :)



Kramar

2010-09-28 @ 17:45:37
URL: http://aizah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0