Jag kommer att gråta...

Ja jag kommer att göra det om Alliansen vinner på söndag. För alla sjuka, för alla barn, för alla arbetslösa, för de äldre och för de fattiga, för skolan och förskolan, för vården och för de största delen av den svenska befolkningen (läs: De som inte är rika).

Tänk med hjärtat och rösta röd-grönt på söndag!!

För INTE vill ni väl ha ännu större förskolegrupper? Ännu mer privatisering av korttidshem, äldreboenden, socialtjänsten m.m.? (Jag tycker det är helt fel att exempelvis socialvård ska vara vinstrdrivande, det innebär i praktiken att ett bolag kan avstå från en omplacering för att de kostar för mycket, istället för att tänka på barnets bästa....) Visst vill ni att skolan ska bli bättre? Visst vill ni att alla ska ha lika stor chans att plugga upp gymnasiet på vuxenutbildning? Och vísst ska sjuka få vara sjuka? (Och NEJ, att utförsäkra människor som är sjuka är INTE rätt väg att få bort skattefuskarna. Det är att sparka på de som redan ligger. DET FINNS ANDRA SÄTT!!)

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag håller med!

2010-09-17 @ 16:24:56
URL: http://mummylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0