Vikt och längd.

Ellen väger bara 5735 gram !! En smal tjej med andra ord, men 61,7 cm lång, så särskilt kort är hon inte. Maja vägde mer än 1kg mer i samma ålder, vid 3 månader vägde hon nämligen 6,8kg... (Och då vägde ändå Maja mindre än Ellen när hon föddes.)
Aja, jag tror att Ellen går i mina fotspår helt enkelt, jag vägde också lite när jag var bebis (och har väl alltid gjort det...). Bvc-sköterskan var inte orolig över att hon gått upp så lite sen sist, hon tyckte att Ellen såg jätte fin ut och sa att hon utvecklas jätte bra :)
Sprutorna gillade Ellen inte, såklart, men hon blev nöjd igen så fort hon fick amma. Bvc-sköterskan sa att de ofta sover mycket efter vaccinationerna, men Ellen har sovit jätte lite idag!! Mina barn verkar gå emot strömmen när de får vaccin eller blir sjuka - de sover ännu mindre då.... Men jag hoppas i alla fall på en lugn natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0