Seg.

Jag är riktigt seg. Allmänt seg och har inte haft någon direkt lust att blogga. Har inte ens vetat vad jag ska skriva om!!  Men igårkväll var vi hos mina föräldrar, åt god potatisgratäng och kött. Alltid lika trevligt :)

Igår kom även mina fina skor från H&M som jag visade i ett tidigare inlägg, lika fina i verkligheten som på bild! Hade egentligen tänkt att ha dem på Mathias födelsedag, då vi skulle gå ut tillsammans, bara vi två. Men jag tycker fortfarande att Ellen är känns för liten för att lämnas bort i flera timmar... Så det får vänta!!

Till Mathias lämnar jag ju inte bort henne på samma sätt, eftesom han är ju hennes pappa och kan ta hand om henne precis lika bra som jag kan. Då känner jag mig inte orolig för fem öre, om jag går ut och gör något för mig själv. Men hon känns fortfarande för liten att lämnas bort till mormor i så många timmar, hon är lite annorlunda bebis än vad Maja var. Maja älskade att vara hos andra och då kändes det inte alls jobbigt att lämna henne med mormor några timmar, för det gick precis lika bra med henne som med oss. Men Ellen är nog mer mamma/pappig. Vi väntar helt enkelt med barnvakt, tiden går så fruktansvärt snabbt ändå och snart är hon stor och pratar och går och allt möjligt.... 
Det viktiga för mig är inte att få komma ut på det sättet, utan för mig är att viktigaste att få lite egentid och även att GE egentid till Mathias och barnen, det förtjänar han och dem lika mycket som jag förtjänar min egentid med barnen :) Träningen ger mig väldigt mycket på det sättet!! Det är så skönt att komma ifrån en stund, pressa kroppen till max och lyssna på musik eller träffa fina Jenny någon timme eller två. Och sen är det ju så mysigt att komma hem till sina älsklingar efteråt!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag håller med dig om att ibland är det bra skönt att komma hemifrån en stund även om Jimmy oftast är med för min del, men jag får dessutom en stund att längta hem jag också.

Kommer nog känna exakt som dig den dagen även jag får en "riktig" familj hemma...

2010-10-26 @ 19:58:56
URL: http://resamotovisshet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0