Sammanfattning av dagen.

Vi har inte gjort mycket alls idag, så det blir ingen lång sammanfatning.. Jag fick sovmorgon till kvart i tio, Mathias tog barnen. Jätte skönt! Sedan sov han ett tag och då myste jag med barnen, vi badade i badkaret bland annat. Sen har jag sovit lite till mitt på dagen medan Maja och Mathias var ute och lekte, och handlade. Jag behövde nog ta igen lite sömn, det känns i kroppen att jag inte är helt frisk från förkylningen ännu.
Mathias skulle handla middagsmat med Maja, och kom hem med en fläskfilé. Jätte gott! Men han hade inte köpt något annat at ha till..... :D Och eftersom vi inte hade så mycket hemma, så blev det ingen middag på den.. 
Så jag tog fram frysta kycklinglår istället och hällde på en marinad gjord på 1,5dl soja, 1 dl rapsolja, 2 vitlöksklyftor, peppar, grillkrydda och lite sweetchilisås och la in i ugnen. Till det blev det ris! Eftersom jag gör rätt mycket marinad + att kycklingen släpper ifrån sig massa vätska, så blir det en god "skysås" i formen att ha på kycklingen också. Efter middagen dansade vi som sagt, och Ellen somnade i sjalen!
Nu ska vi bara ta det lugnt i soffan, en riktig vilodag med andra ord :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0