Måndag!

Maja vaknade klockan fem imorse, och råkade såklart väcka Ellen. Jag var inte en glad mamma då, utan en väldigt trött mamma som ville fortsätta sova. Ellen lyckades i alla fall somna om kvart i sju, så då vilade jag en liten stund innan det var dags att göra i ordning Maja inför förskolan. Maja åt en bulle till frukost imorse, hon frågade så himla gulligt att jag inte kunde säga nej. Men vad gör väl det egentligen?? Vissa barn får ju sötad yoghurt, oboy, rissifrutti och allt möjligt annat skit med massa socker i varje dag, så jag tror att vå lilla tjej klarar sig om hon får en bulle till frukost en dag. Annars är vi rätt strikta med att hon inte får äta något som innehåller socker på vardagarna, med undantag för fredag kväll då vi brukar ha fredagsmys, eller om vi är på kalas eller så. Anledningen till att hon inte får äta socker är mest att hon blir extremt gnällig och överaktiv när hon äter socker.

Idag har jag sålt en vagn på blocket, det gick snabbt! La ut annonsen kvart över tio och tjejen hämtade den klockan tolv. Skönt!
Jag har även betalt lite räkningar och skurat spisen, ugnen och ugnsplåtarna idag. Det tog lång tid att få bort all ingrodd skit!!! Skrubbade med både rengöringsmedel, tandkräm och bakpulver för att få bort allt... Fast ändå tycker jag inte att det är helt rent, men det går nog inte att få det bättre.

Imorgon ska Carro och Madde komma hit på lunch/fika med sina små bebisar Julia och Moa, det ska bli mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0