Vilodagen?

Söndag är Mathias vilodag, eller han vill gärna att det ska vara det. Idag tänkte jag att han kunde få vila lite eftersom han skulle ut igår. Det blev ingen riktigt utgång för honom dock, han hade först varit på hockey med en kompis sedan hade de åkte till Gröna Lund tills de stängde vid elva. Efter det hade de tagit en taxi till huddinge där en kompis bodde, så då var fyra killar som hade skoj och badade såndär badtunna. Sen kom han hem vid två tiden, då vaknade Maja, så vi låg och pratade en stund och bara myste allihopa innan vi alla somnade igen. Så himla mysigt och jag tyckte att det lät som en jätte rolig kväll för Mathias del!
Jag såg Avatar igårkväll och den var bra. Inte sådär suuuuuuuper mega extremt otroligt bra, som många har fått det att låta. Men den var absolut häftig och välgjord, sevärd helt enkelt. Sen förstår jag såklart att hela upplevelsen blir häftigare i 3D.
Snittarna jag skrev om igår, de är föresten finhackad rökt skinka i också.  Kom på det nyss när Maja ville ha skinka på sin smörgås.
Våra nya grannar ovanför är föresten jätte jobbiga. En unge har sprungigt fram och tillbaka jättefort hela morgonen, jag vaknade av det och en kvart senare vaknade Maja också utav det. Jag fattar inte att man låter sin ungar SPRINGA i lägenheten fram och tillbaka (det lät dessutom som om ungen hade träskor på sig) !! Speciellt inte tidigt på morgonen. Jag har fått lära mig att springa får man göra utomhus, och även om Maja springer någon gång här hemma utan att det spelar oss någon roll så skulle vi aldrig i livet låta henne springa som en galning fram och tillbaka. Det låter ju i hela huset! Sen började de pumpa musik vid nio tiden, någon slags house... Suck.

Aja, snart ska vi ut i den fina vårsolen!! Jag ska ta med en bok att läsa medan Maja leker i parken. Jätte skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0