Vecka 30!

Nu har jag gått in i vecka 30 i graviditeten, vilket känns helt fantastiskt! Ibland går tiden extremt långsamt och ibland extremt fort. Nu så känns det som om det närmar sig på riktigt. Vi har lite små saker att se fram emot på vägen tills dess att vår lilla tvåa kommer, och det känns att ha några milstolpar på vägen och andra saker att fokusera på! Det blir lätt så att man helt snöar in sig på när bebisen ska komma, i alla fall för mig.
På onsdag är det återigen dags för bm-besök, det ska bli spännande att se hur mycket jag väger, hur stor magen har blivit och hur hjärtslagen slår :) Maja får följa med, eftersom jag fick en sen tid denna gång. Hoppas hon tycker att det är spännande!
Sedan den 22a maj är det kalas för Maja, ska bli så himla mysigt :) Få ge presenter i sängen och sjunga "Ja må hon leva" för vår stora tjej som blir 3 år! Tiden flyger iväg.
Sen runt den 11e juni (tror jag) är jag klar i skolan och därmed utbildad undersköterska! Tror det blir en god middag med familjen för att "fira" lite då. Den 30e juni fyller jag 24 år och då blir det säkert ett litet kalas, jag längtar efter smörgåstårta, som om jag orkar så ska jag baka det då. Sedan är det Nåttarö 4-11 juli och den 22a är liten beräknad!
Jag försöker njuta av magen, av sparkarna och av hela känslan av att var gravid. Alla funderingar på vem som finns där inne i min mage och hur h*n ser ut m.m. Så himla mysigt!! Det här blir nog andra och sista gången, då vi bara tänkt att skaffa två barn (men man vet ju aldrig!). Känns lite sorgset, men ändå bra :) Vår familj känns komplett som den är, och kommer nog kännas ännu mera fullständig när liten kommer!!
Jag ser fram emot ett nytt kapitel i livet, med fyra familjemedlemmar, att få vara föräldraledig igen, att sen få börja jobba som undersköterska och så småning om köpa radhus eller hus.. Framtiden känns underbar!
Och nuet är lika underbart det som tur är! Längtar jut nu efter min stora flicka som jag ska hämta kl 14 på förskolan, vi ska baka kladdkakemuffins när vi kommer hem tänkte jag.
På återseende och TREVLIG HELG!!! (Den här veckan har gått snabbt, det var ju nyss helg?!)

Kommentarer
Postat av: Minna

Vad härligt det är att läsa om graviditeten och om allt ni har framför er. Jag är lite (men bara lite) sorgsen över att aldrig få vara gravid igen och jag kan sakna den där allra första tiden med en bebis nåt alldeles otroligt. Men självklart är jag alldeles nöjd med alla fina barn som jag har, vår familj är hel nu, det känns självklart.



Du verkar lycklig! Grattis till undersköterskeexamen (heter det så??) lite i förskott! Ha en härlig helg!



Kram!

2010-05-07 @ 20:13:58
URL: http://mammaminchi.blogspot.com
Postat av: Nina

Hej Minna!

Jag förstår det, det är så speciellt den där första tiden. Jag kommer nog sakna det massor sen, och med all säkerhet längta efter en liten trea... :)



Tack så mycket! Jag vet inte riktigt vad det heter, men undersköterskeexamen låter bra, tycker jag! De här 1,5året har gått otroligt snabbt och utbildningen har verkligen varit otroligt lärorik och spännande.



Ha en underbar helg, Kram!

2010-05-08 @ 15:24:50
URL: http://vartvardagsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0