Regn, regn, regn.

Idag har det regnat hela dagen i stort sett så jag har inte haft någon lust att göra något alls mer än att ta det väldigt lugnt. Bäddade sängarna och plockade bara lite, pluggade, SOV & satt framför datorn medan Maja var på förskolan... Hade tänkt att dammsuga, men jag orkade inte. 
När jag hämtade Maja så gick vi rk vägen till farmor & farfar, alltså Mathias föräldrar. Jag kände inte för att gå hem och leka, var så trött trots att jag sovit på dagen... Undrar om järnvärdet har gått ned ytterligare?!
När Mathias kom från jobet vid fem-tiden så stack vi iväg till Farsta Centrum och handlade ett lila regnställ till Maja, det fick bli ett didriksons. Superfint!! Det konstiga var att didrikson kostade 499:- på Intersport, och 399:- på Stadium. Gissa vart vi handlade?! :)
Tycker det är så jobbigt att släpa gummistövlar och regnkläder fram & tillbaka från förskolan, så jag vill ha dubbeluppsättning och nu är det fixat, för stövlar fick hon ju på sin födelsedag.
Vi handlde även en riktig fotboll till Maja på Stadium, eftersom hon bara hade en sådan där barnfotboll i plats förut. Vi köpte en lite mindre boll, som var alldelles lagom för henne. Bollen var nedsatt från 249:- till 99:-! Så nu har Mathias lovat henne att dem ska gå till fotbollsplan i helgen och spela fotboll.
Sedan köpte Mathias även en djurgårdströja till Maja.... Inte för jag tycker om det, men men. Även denna var nedsatt från 500:- til 359:-
Jag och Mathias åt på Burger King, mycket gott! Maja var kvar hos farmor & farfar medan vi shoppade, och hon hade värkt i sig en massa fisksoppa med mörkt bröd till! Lite nyttigare än sina föräldrar med andra ord...
Nu är Mathias och tränar (Han får så fina muskler!! Fattar verkligen inte att det går så snabbt för honom att bygga muskler när han väl börjar träna.... måste bero på att han har tränat så himla mycket förut.), Maja ligger och sover och här sitter jag och lär väl göra ett tag till! Ska kolla lite bloggar, alltförföräldrar, facebook och lite annat kul innan jag lägger mig i sängen och läser. Jag kollar ju i stort sett aldrig på tv. Förut kollade jag nästan alltid på halv åtta hos mig, men nu orkar jag inte ens titta på det. Tycker bara att det är massa skit på tv nu förtiden... Var det inte mycket mer bra och intressanta program som visades för några år sedan?!?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Håller med dig helt o fullt! Bara en massa skit på tv! Urtrist:(

2010-05-26 @ 15:24:14
URL: http://minimaltes.blogg.se/2prinsessor/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0