Oj!

Gick in här och tittade på statistiken. Jag har ju många besökare varje dag, till min stora förvåning. Många i mina ögon vill säga, upp emot 20 unika besökare varje dag! Inte illa. Vissa dagar är det måååånga fler unika besökare än så, men det är när jag länkat till bloggen på AFF eller FB. Hur som helst så känns det jätte roligt!
Jag tror det är dags att börja skriva lite oftare och lite mer ordentligt, dvs titta efter stavfel och så. Fast ofta uppdaterar jag bloggen när jag har massa annat för mig, så vi får se hur det blir med den saken... Jag vill inte lova för mycket!

Vår dag har varit alldelles underbar. Vi har shoppat lite i Farsta C, ätit god lunch på ett mysigt fik, lekt i en parklek i Farsta, ätit på middag på balkongen, varit ut lite till, gjort rent Majas vagn & gungat.

Ni kanske tycker vi är tokiga som gick till ett shoppingcenter i denna värme. Men vi har varit ute också, och det är väldigt härligt i shoppingcenter när det är så här varmt ute. Svalt och skönt, och inte en massa människor!
Maja var helt vild och sprang precis överalllt, och lyssnade inte alls på vad vi sa. Ingen aning om varför, hon brukar vara rätt så att bra på att lyssna. Men inte idag. Flera gånger försvann hon, men var såklart bara någon meter bort eftersom vi hade, eller hmm... försökte, ha koll på henne hela tiden. Förutom en gång! Vi stod precis vid kassan på Kicks och helt plötsligt var Maja helt försvunnen. Jag ber Mathias kolla utanför, men hon syns inte till någonstans. Jag ber Mathias ställa sig i kön och börjat leta själv (Mathias undrar hur fan jag kan vara så lugn). Jag är inte lugn, men försöker att vara. Går snabbt till godisaffären mitt över, men hon är inte där. Går tillbaka in i Kicks och går ett varv i affären. Och där är hon, som tur är! Hon har gått in i affären, till andra sidan, där de har fönster mot torget. Där står hon och spexar i rutan inför ett par som tycker hon är hur charmig som helst. Jäkla unge!

När vi åt lunch så hade vi det så himla mysigt. Jag åt en så himla god kyckling- och fetaostsallad! Maja hittade en femårig pojke (han skulle fylla fem i oktober, hörde jag, för Maja frågade!) att leka med i en liten hörna för barn, så de satt och pratade och lekte med caféts leksaker. Jag och Mathias satt i lugn och ro och bara njöt av att "vildingen" hade lugnat ned sig ett tag. Ibland känns hon så himla stor, vår Maja. Konverserar med en snart femårig pojke om allt & inget. Frågar en massa frågor och leker, skrattar med pojken och åt roliga saker de kommer på tillsammans. När vi skulle gå så ville hon absolut ha en kram från pojken, och han var så snäll och ställde upp. Trots att han snart var fem år och tyckte att det var lite löjligt.

Skulle kunna skriva en massa mer, men nu ska jag göra "mannen" snygg & slinga hans hår!

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0