IKEA

Vi ska åka till Ikea någon gång inom snar framtid. Det har vi tänkt länge, men tiden flyger iväg. Sen bör det väl tilläggas att Mathias inte direkt är överförtjust i Ikea. Eller okej, han hatar det helt enkelt.
Vi ska köpa skötbord, bebiskudde, bebismadrass, hundbädd (till bebis!), lite lakan och sånt, ett nytt vardagsrumsbord och en byrå till liten. Byrån får stå i vardagsrummet på väl vald plats, för att det är typ på det enda stället i hela lägenheten som den får plats. Men det kommer att bli fint!
Saken är den, att jag har hela tiden tänkt mig att byrån och bordet ska vara i ek. Men nu börjar jag att tveka, rejält. Kanske vore det finare med vitt?

Vi har en svart fondvägg, en svart tv, svart hylla, svart "tv-bänk/byrå". Jag har beställt en ny vardagsrumsmatta i grå/svart. Vi har vita gardiner och lite andra vita detaljer. Då och då slänger jag in lite färg genom att byta gardiner, köpa nya ljus och byta kuddfodral för att piffa upp det hela lite. Så vore inte vitt lite finare till?
Dessutom är ju möblerna i Majas "hörna" vita. Jo, det får nog bli vitt helt enkelt. Måste fråga Mathias först, men det är jag som sköter inredningen här hemma, så jag tror nog att han är med på noterna.
Och ni som varit här, vad tycker ni? Vitt eller Ek? Ek eller vitt? Det är frågan.

(För övrigt så håller säkerhetsdörren på att monteras upp, fy sjutton vad högt det låter när man borrar i metall!)

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag tittade in på hennes blogg, den verkade bra och motiverande hon verkade veta vad hon snackade om när det gällde mat i alla fall. Haha men jag är en riktig periodare just nu så är allt bara botten och skit, jag känner mig som den fulaste människan i världen och börjar gråta för att jag inte fått ha på mig normala jeans på snart nio månader :/ men sen kan det ändras tvärt, så imorn kanske jag vaknar och känner mig jättevacker man får ta varje dag som den kommer som sagt. Nu tröstar jag mig med att se framtiden och att jag vet att jag inte kommer ge upp förräns jag nått min målvikt och kan ha strl xs eller högst s igen. Jo amningen har man ju lagt lite hopp i, men det kan ju inte vara bestående viktnedgång eftersom att man slutar amma så småningom och jag har väl planerat att amma runt ett halvår ungefär. Men tack för dina uppmuntrande ord och det känns bra att man inte är ensam i sina tankar och känslor haha jag har blivit en helt annan person sen jag blev gravid mina hormoner lever ett helt eget liv och jag är totalt oberäknelig :p



Självklart ska jag inte sluta äta helt, jag tänker bara utesluta kolhydrater och allt sött och onyttigt. Sallad på heltid och kanske en köttbit fast utan tillbehör dådå. Jag har faktiskt en jättebra plan som jag skrivit ner som består av -havregrynsgröt och rivna äpplen som frukost, ägg och tonfisk på en salladsbädd till lunch och så någon fisk eller kötträtt till middag med en god grönsallad och olivolja :) det låter väl bra? sen får man ju lära sig med tiden att variera sig men det känns som en bra början i alla fall..



Kram till dig

2010-05-31 @ 16:26:56
Postat av: Gjermundsara

This is a very interesting website, I have added it in my favourites. Keep up the good work.

2011-01-12 @ 07:36:28
URL: http://gjermundsara.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0