Gårdagen.

Igår var det, till skillnad från idag, strålande sol hela dagen! Underbart.
Jag lämnade Maja på förskolan vid nio och gick sedan raka vägen hem. Satte mig på balkongen i solen med min lilla rosa dator och gjorde skolarbete hela förmiddagen. Strax efter ett kom Jenny förbi, så vi satte oss i varsin "tältstol" här utanför på gräsmattan och solade, snacka lite skit och drack kaffe. Mycket trevligt!
Hon jobbade i lördags när Majas kalas var, men gullig som hon är hade hon köpt en present ändå. Så vi gick tillsammans och hämtade Maja på förskolan och begav oss därefter till "den lilla parken". Maja fick sitt paket, gungade och lekte. Sedan gick vi hem til oss och Jenny hem till sig.
Maja och jag fixade balkongen här hemma när vi kom hem! (Jag som boar?!) Jag släpade ut läskbackarna, som har stått sedan i vintras, och ställde de i hallen. Störst chans att Mathias pantar dem är om de står i lägenheten eftersom han är pedant och hatar när saker står här inne. Samma sak med de gamla balkongmöblerna... De ställde jag också i ren protest i hallen (orkade inte bära de längre med tjocka magen), och de bar han till grovsoprumet så fort han kom hem! Sedan sopade jag och Maja rent på balkongen och torkade av räckena, fönsterbrädan m.m. Vi skakade den turkosa mattan och sedan gick vi till källaren och hämtade ett vitt litet bord att ha på balkongen. Vi ställde dit massa ljus i grönt, gult och turkost och ställde upp "tältstolarna" att ha där så länge. De kanske får stanna där också, för de är så himla sköna att sitta i!
Nu fattas det bara fina balkongblommor, så är jag nöjd med balkongen. När jag och Maja var klara så satt vi ute på balkongen och gjorde pussel, och lekte affär. När Mathias kom hem började han att spela spel med Maja medan jag lagade mat.
Kvällen avslutades sedan med korvstroganoff, mer spel, filmtittande, bad & slutligen sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0