Bm-besök + lite annat!

Idag var det återigen dags för bm-besök! Helt plötslig stod Mathias i väntrummet också, det var en trevlig suprise att han kunde gå lite tidigare från jobbet för att vara med

Lite siffror:

Vecka 29+6
Vikt: +10kg! (Fattar inte vart de satt sig, men vågen stämmer ju..... Men jag känner mig inte alls särskild stor och inte tycker jag att jag har blivit särskilt tjock någonstans heller! Men sist gick jag också upp mycket fram tills vecka 32 ungefär, sen stod det still. Hoppas på samma sak denna gång! Men jag är inte orolig heller, jag var ju väldigt smal innan och ska gå upp en del. )
Hjärtljud: 147 (Ökade sedan upp mot 155 någonting)
BT: 110/70 (högre än vanligt, antar att det beror på att jag precis varit sjuk och fortfarande är genomförkyld!)
Sf-mått: 28
Vi tog inget HB eftersom det togs för tre veckor sedan och jag känner själv att järntabletterna hjälper.

Bebisen ligger dessutom med huvudet nedåt nu, med ryggen på min vänstra sida Ganska långt ned, så barnmorskan trodde chansen var minimal att h*n skulle vända på sig nu!

Det roliga var att hon bara behövde titta på magen för att se det. Jag frågade nämligen om hon kunde känna hur bebisen låg och hon tittade bara på magen och sa: "ja den ligger nog med huvudet ned och ryggen där, och så fötter och armar såhär!" Sen kände hon efter ordentligt och bekräftade bara att det var så. Jag frågade hur sjutton hon kunde se det, och hon svaradea att det såg man ganska tydligt på mig för jag var så smal, jag var lite större där och man såg konturer av ryggen där osv.... Det märks att hon har jobbat en himla massa år som bm!

Efter barnmorskebesöket handlade vi lite gott till kvällen och var dessutom på sysmtemet en snabb sväng. Mathias köpte några öl och jag köpte faktiskt denna graviditets första alkoholfria öl!! längtar redan efter att få smaka den, det är ju bara så gott!!
Vi är nämligen barnfria ikväll och ska ha lite mys och se filmen 2012!
Maja har inte sovit borta på måååååånga månader (inte så kontsigt, hon är ju bara 3år), men vi tänkte att hon skulle "öva" nu och kanske en gång till innan det är dags för mig att föda. Då kanske hon får sova borta i två dygn (om vi åker in på kvällen exempelvis, sen stannar vi nog en natt när barnet väl är fött), så det känns bra att veta att det funkar innan dess!
När hon var liten har hon sovit hos både farmor & farfar och mormor & morfar utan problem, inte många gånger, men någon gång. Nu när hon är större är hon mer medveten och har vi frågat henne om hon vill sova borta har hon svara "Nej, jag vill sova hemma i min säng. Jag vill vara hemma med min mamma och pappa". Men nu hade vi förberett henne sen igår att hon skulle sova hos mormor & morfar, dessutom är deras kontaktbarn där som är 9 år och hon ska också sova där vilket gör det hela lite extra roligt! (Maja älskar verkligen Louisa!)
Medan Mathias spelade fotbollsmatch efter barnmorskebesöket så grillade jag, Maja, Louisa och min mamma & pappa hemmaggjorda hamburgare! Jätte mysigt och mycket gott :)
Vi grillade även igår, kött, också med mamma & pappa samt några andra familjer, och det var också supertrevligt och jätte gott!!

UNDERBART MED SOL & VÄRME!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0