Trevlig måndag!

Det har varit en mycket trevlig dag. Lämnade Maja på förskolan vid nio och sedan gick jag hem och skrev klart en examination i arbetsmiljö och säkerhet. Bara en examination kvar nu att göra innan jag är klar! Och så mste jag ha närvaro på torsdagsen lektioner, sen så är jag klar undersköterska på fredag!!!! :) Underbart!!

Kl. 11.00 hade jag tid hos barnmorskan! Mysigt att lyssna på hjärtljuden som slog mellan 140-150, bebisen rörde sig mycket så de varierade lite.
Liten gav också bm en ordentligt spark, så pass stark att både hon och jag blev ordentligt förvånad. Kändes som om den gjorde värsta kullerbyttan, men det gjorde den minsann inte för nu är liten helt fixerad!! Och har dessutom sjunkit långt ned i bäckenet. Men, det säger ju egentligen inte mycket alls om när bebisen kommer. Jag tror nog att det blir den 25e juli, eller 27e kanske... Alltså några dagar över tiden.
Mitt järnvärde hade stigit rejält tack var Niferex, och ligger nu på 128!!! Så jag kan inte längre skylla min trötthet på det... Sf-måttet var på 31 (vecka 33+4) och vikten 67!! >Har gått upp 2 kg på tre veckor, kändes mycket eftersom jag troddejag stod rätt still just nu. Men, men.. Samlar en del vatten nu pga av värmen och så har ju magen vuxit en del, så det är väl inget konstigt med det egentligen och jag har gått upp ungefär vad jag ska så det är ju bra det också!

Efter MVC-besöket gick jag till Laila, min frisör. Klippte topparna, och det blev bra som vanligt! Min kära vän Jenny och jag hade bokat in frisörbesöken samtidigt för att kunna snacka lite, så hon satt med folieslingor i håret när jag kom. Hennes hår blev jätte fint!!

Nu på eftermiddagen/kvällen har vi varit hos Mathias kusin på studentmottagning, det var jätte trevligt och det serverades jätte god plockmat. Maja lekte med en jämnårig flicka som hette Felicia, och de hade superskoj tillsammans under tiden vi var där! Det är så härligt i den här åldern, när de verkligen tar kontakt med varandra och börjar hitta på lekar tillsammans. Så söta ihop när de busade :)
Maja somnade i bilen på vägen hem, så Mathias stack direkt iväg och tränade när vi hade kommit hem. Själv ska jag strax gå och lägga mig fastän klockan är jätte lite, jag är verkligen helt slut idag!

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack snälla : )

Kramar!

2010-06-08 @ 07:49:29
URL: http://idafeliicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0