Sommarlov & undersköterska!

Nu är jag helt klar med min utbildning, och kan stolt titulera mig som undersköterska! Äntligen!!! Vi ska fira lite smått imorgon. Jag, Maja & Mathias tillsammans med mina föräldrar, Mathias föräldrar och Mathias syster (min syster kan inte). Vi ska äta god mat tillsammans och ha det allmänt trevligt. Kanske slår jag till på stort och skålar i alkoholfri skumpa?
Jag och Maja har bakat en kladdkaka tills imorgon, som ska serveras med vispad grädde och hallon som Mathias mamma har plockat. Till varmrätt blir det ryggbiff, klyftpotatis, halloumi, såser (tzatziki, bearnaise, chili bearnaise, vitlökssmör) och en mozarellasallad till det. Hoppas på att vi kan grilla halloumin och köttet, men vi får väl se om vädret tillåter det...

Nu har jag sommarlov i alla fall!
Jag tänker mest lata mig och förbereda inför bebisankomsten nu. Den 2:a juli går Maja på lov från förskolan i minst sex veckor. Vi får se hur mycket hon kommer gå i förskolan dessa 3 veckor som är kvar fram tills dess, med tanke på att jag ändå är ledig. Det beror nog mycket på hur mycket min kropp orkar med, hur trött jag är och på vad hon vill. Så vi får se helt enkelt!
Hon kommer hur som helst inte gå några långa dagar, och jag kommer ha möjligheten att ha henne hemma hur mycket jag & hon vill i minst ett år frammåt, så tid för varandra har vi gott om!

På tal om något helt annat, nu har Maja ätit alldelles för mycket morötter med dipp!!
"Mamma, min mage gör så ont och är helt full, jag har ätit alldelles för mycket! Jag vill att några av morötterna kommer upp ur min mun igen!!"

Kommentarer
Postat av: Isabel

Åh, grattis till examen får man lov att säga då :) Och jättefin mage har du också!

Ja, lite känns det faktiskt som att jag kommer få tidigare, har haft förvärkar ett par veckor nu, men det mest troliga är väl att jag går över tiden som förstföderska och allt :)

2010-06-12 @ 20:07:58
URL: http://aizah.se
Postat av: Abdirahmandaniela

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

2011-06-06 @ 11:29:50
URL: http://abdirahmandaniela.blogbloc.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0