Ikea!

Idag har det varit fullt upp hela dagen! Nu är jag helt slut i kroppen, särskilt i fötterna och i höfterna. Jag tog nyss ett varmt bad, och det hjälpte lite men inte helt.
Maja gick upp 06.37 imorse och sen dess har det vari full fart! (Nåja, jag slumrade lite i soffan medan Maja tittade på barnprogram en stund på morgonen.)
Vi åt frukost hela familjen, badade Maja & såg till att hon var klar, fixade oss själva och sedan lämnade vi Maja hos mormor & morfar vid tio-tiden imorse (De har varit vid havet nästan hela dagen - fiskat, grillat, ätit glass och haft det mysigt!). När vi lämnat Maja gick vi raka vägen hem till Mathias föräldrar och lånade deras bil och sedan åkte vi vidare till Ikea.
Vi shoppade loss ordentligt! En stor vit byrå, ett vitt vardagsrumsbord, spoling skötbord i svart, två bebiskuddar + madrass, påslakan+kuddfodral och två underlakarn till bebis, hundbädd (till bebis), en liten vit billy bokhylla till hallen, skohylla, galgar, glas och två fleecefiltar! Kanske något mer som jag har glömt...
Vi skruvade ihop allting när vi kom hem, det tog lång tid vill jag lova! Och så bar vi ner massa saker till källaren -sorterade de saker som skulle vara kvar här uppe, som skulle slängas och som skulle sparas i källarförrådet. Vi slänge vår gamla dator men sparade plattskärmen. Om någon är intresserad av en din dator-plattskärm till en billig peng, så säg till! Vi använder bara bärbar dator nämligen. Hur som helst...
Nu är det riktigt fint här hemma igen! Försökte mms:a upp en bild på byrån där bebiskläderna ska ligga, men det gick inte av någon anledning. Tänkte att ni skulle få se lite bilder från vår lägenhet sen! Antingen imorgon eller på måndag. Vi bor ju väldigt litet (57 kvm), i en tvåa, så det gäller att fixa och trixa för att få plats med allt och ändå få det att se snyggt ut. Men nu tycker jag att vi lyckats riktigt bra med förvaring. Bilder kommer som sagt sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0