Hick!

Bebisen har hicka i magen, och varje gång den får hicka blir den helt vild. Maja hade ofta hicka i magen, men hon rörde sig inte alls så mycket samtidigt. Denna bebis verkar absolut inte gilla att hicka, för så fort det börjar så börjar h*n röra sig  och sparka som en galning, åt alla håll och kanter!

På tal om något helt annat... Jag är så trött just nu, trots bra järnvärde! Maja somnade tidigt idag, och det gjorde jag också. Nu förtiden vill hon ju ofast somna själv, men idag ville hon ligga i vår säng så då fick hon det såklart. Jag la mig bredvid och måste ha somnat på en minut! Vaknade igen lagom tills Mathias kom hem från träningen.. Tror inte att det är några problem att somna sen i alla fall, men tanke på mitt sömnbehov just nu. Men men, min tanke är ju faktiskt att riktigt vila upp mig de här veckorna innan förlossningen och bebisankomsten!

Har börjat läsa "Att föda" nu, tycker den är riktigt bra faktiskt. Förra graviditeten hade jag nog haft svårare att ta till mig den, men nu har jag ju en förlossninge bakom mig och kan känna igen mig i mycket. Jag har nog mycket lättare att känna vad jag vill och inte vill denna förlossning och jag har någon slags koll på vad jag faktiskt klarar av. Sen vet man aldrig hur en förlossning blir, och jag vill inte på något sätt planera en massa i förväg! Däremot ska jag skriva ett förlossningsbrev denna gång tror jag. Ett kort förlossningbrev, med några punkter som känns viktiga att ta med. Vad som ska stå kommer i ett senare blogginlägg! Jag ska läsa klart boken först och fundera lite till på vad som är viktigt!


Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag tycker det är jättemysigt när bebben har hicka! :) Jag förstår om du inte tycker lika när din lilla bus sparkas så, min är jättelugn och liksom finner sig i att ha hicka :)

Känner dessutom igen mig i att vara trött hela tiden. Jag har också jättebra järnvärde, iaf sedan jag började med Niferex, men ändå är jag sjukligt trött hela dagarna och vill mer eller mindre bara sova. Kanske ett tecken på att förlossning är nära..? :)

2010-06-15 @ 00:49:11
URL: http://aizah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0