Fullt upp!

Idag har jag verkligen inte haft många lugna stunder över, förutom de sista två timmarna. Dagen började innan sju, och vid halvåtta hade jag hunnit duscha, äta frukost tillsammans med Maja, hjälp henne att fixa i ordning sig med kläder, tandborstning m.m. och själv sminkat och klätt på mig. Sedan spelade vi spel, läste bok och så innan jag lämnade henne på förskolan klockan nio.

Efter lämningen gick jag hem och sydde påslakan och örngott, som ni redan vet. Därefter åt jag en tidig lunch och vid 11.15 kom en tjej och köpte Majas gamla vagn. Skönt att bli av med den!
Mötte upp Madde i gullmarsplan runt tolv och vi åkte tillsammans till Hötorget där jag bytte ett par skor som var för små, som jag hade köpt via nätet. Sedan gick vi til kungsträdgården och köpte varsin mjukglass som vi avnjöt i solen vid vattnet! Gud så varmt det var idag, och en hel del uppståndelse inne i stan pga bröllopet.
Vi promenerade till Slussen och satte i oss lite mat för att sedan skiljas åt vid tunnelbanan. Jag åkte till Mariatorget och gick därifrån till babyproffsen för att hämta ut babyboxen, som jag sedan släpade hem.
Den innehöll inte mycket alls, men jag ville framförallt åt blöjhinken. Inte för at jag kommer fortsätta använda de där svindyra refillerna, men jag tycker om att ha en hink med lock på att lägga blöjorna innuti i badrummet. När de påsarna man fick med är slut kommer vi använda vanliga soppåsar där i och bajsblöjorna lägger vi i fryspåsar/hundbajspåsar innan de slängs. Fungerar minst lika bra! (eller bättre.... vår förra blöjhink slängde vi för den luktade så äckligt efter ett tags användning med de där refillpåsarna, eftersom man slänger i så galet mycket blöjor innan det är dags att byta)

Mathias föräldrar hämtade Maja på förskolan idag, eftersom dem åker upp till landet imorgon så ville de träffa henne innan de åkte. Vi åt sedan middag där, hela familjen. Jag och Mathias passade på att sova lite också!! Båda två var helt slut... Jag hade framförallt ont i fötterna och i ryggen efter att ha gått så mycket i värmen (Svullen!).
Imorgon är det exakt 5 veckor kvar til BF!! Inte långt kvar nu!
Jag försöker övertala Mathias att han ska ta 4 dagar föräldraledigt nästa vecka, så att vi också kan åka upp till ytterberg och ta det lugnt en vecka. Skönt för Maja också, att kunna vara ute från morgon till kväll! Men, jag vet inte riktigt om det går med tanke på Mathias jobb... Lite sent ute kanske?? Men jag hoppas i alla fall att han kan höra efter... Vore så mysigt!



Söt-Maja i Ytterberg, förra sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0