Bebiskläder och BB-väskafunderingar!

Idag har jag tvättat fyra maskiner med bebiskläder, sängkläder, täcke, 2 kuddar och tre filtar. Åh, det luktar så gott om alla de små kläderna så jag blir alldeles bebissjuk. Har köpt neutralt tvättmedel & sköljmedel och det påminner om när Maja var liten, och det känns faktiskt som att en del av kläderna fortfande luktar bebis.
Nu ska jag bara välja ut vad som ska följa med i bb-väskan... Fast jag ska inte packa den än på ett tag.
Men tänkte i alla fall börja förbereda lite och se vad som behöver handlas och vad jag rean har här hemma.

Dessa saker kommer jag på just nu som jag vill ha med mig i bb-väskan:

VIKTIGT:
Kamera
Filmkamera
Journal
Leg
Laddare (Mobil, kamera, filmkamera)

Till mig:

* Bekväma kläder, 2 ombyten (Svarta tights och tunikor. Svart eftersom det finns en risk att blöda igenom när avslaget är som värst.. Tunikor för att jag vet att magen inte kommer vara platt på en gång....) och så kanske något skönt att sova i, även om jag trivs rätt så bra i landstingets skjortorna.
* Strumpor, trosor och amningsbh.
*Något gott att äta och dricka.
*Schampo, Balsam, Tvål, Tandborste & Tandkräm
*Någon tidning?
*Amningsinlägg
*Bindor (Får man på sjukhuset, men tar med mig en förpackning egna ändå)
*Olja, som Mathias kan massera mig med under värkarbetet om jag vill det.
*TENS-apparat? (Har inte hyrt någon än, men det börjar ju bli dags utifall att jag ska ha en. Måste leta runt lite på nätet...)

Till bebisen:

*Sjal att bära bebisen i. (Får bli bomulls/trikåsjalen, mei taien får börja användas senare här hemma.)
*Nappar
* Byxor, bodys, strumpor, hjälmmössa & koftor (2-3 ombyten), samt pyjamaser.
*Filt
*Några blöjor 2-4 kg (Får man också på sjukhuset, men några tar jag med ändå)
*Våtservetter (Använder tvättlapparna på sjukhuset, men är bra att ha med på vägen hem)
*Olja att använda vid blöjbyten (samma olja som jag använder till mig.)

Mathias får packa det han vill ha med sig själv. Antagligen ett ombyte kläder bara och något att tugga på kanske. Och mobilladdare.. Hyigienartiklar tar ju jag med mig, packar även ner en tandborste till honom.
Vi kommer antagligen bli skjutsade till förlossningen när det är dags, och blir hämtade sen när bebis har kommit. Så babyskyddet tar vi inte med på förlossningen utan det får mamma & pappa (eller mathias föräldrar) ta med i bilen när de hämtar oss!

Har ni något att lägga till som jag har glömt??? Jätte tacksam för tips och råd, så kommentera gärna utifall att ni kommer på något.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur länge har ni tänkt att stanna? Jag tycker att du verkar ha tänkt på det mesta :)



Min erfarenhet är att det mesta ändå blir liggande i väskan. Jag har varit glad över att ha packat ner schampo, balsam, tvål, tandborste och tandkräm, kläder att åka hem i och lite underkläder.



Blöjor och bindor tar bara plats, sånt får man ju där. Bebiskläder att åka hem i bara, jag har använt landstingets mjuka till bebisarna när vi har varit på bb. Vi har åkt hem nästan på en gång, trivs inte att vara kvar på bb länge. Jag har inte behövt ta med så mycket grejer.



Vad skoj att planera bb-väska! Jag önskar mig en bebis till, men får nog nöja mig med de jag redan har :)



Lycka till!



2010-06-12 @ 07:19:26
URL: http://mammaminchi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0