Ultraljud!!

Om 10 dagar, alltså den 18februari, ska vi på ultraljud!!! Det ska bli sååå mysigt, men självklart är jag rätt nervös också. Man KAN ju få dåliga besked på ultraljud och vet flera som har fått det (inte personer jag känner personligen, men vänners vänner och bekantskaper på föräldraforum m.m.)

Och rädslan för att det ska vara något fel på vårt barn är jätte stor, vilket den inte var när jag väntade Maja för då tyckte jag bara att det skulle bli SÅ roligt att få se den lilla och tänkte nog inte ens tanken på att något kunde vara rejält fel. I alla fall inte just då inför ultraljudet utan det var nog mer inför förslossningen som rädslan kom över att få ett barn som det var "fel" på.
Nu är inte jag inte den som är rädd för att få barn med down syndrom eller liknande, utan vet snarare att om vi skulle få ett barn med exempelvis DS så skulle vi vara de perfekta föräldrarna till ett barn med särskila behov. Det är ju liksom de barnen med särksilda behov som jag brinner för, och jag hade nog varit en perfket förälder till ett sådant barn om jag får säga det själv. Men självklart vill jag ha ett friskt barn över allt annat, precis som alla andra.
Jag är egentligen mest rädd för att det ska vara sånna fel som gör att barnet inte kommer att överleva utanför magen. Det hade varit värst av allt.... usch och fy... Aja, nog pratat om det!
Nu njuter jag av graviditeten och tror att allt är bra med lill*n så som h*n sparkar och har sig! Men man vet aldrig och det är ju egentligen DÄRFÖR man gör ultraljud, för att upptäcka eventuella fel.
Hur som, guuud vad jag längtar tills den 18:e!!!


Kommentarer
Postat av: Nadja

Vad roligt för er!! Ska Mattihas följa med?



Jag tror att alla blivande föräldrar bär på den rädslan och det är faktiskt helt okej att göra det också. Ingen förälder vill väl att det ska vara något fel på barnet? Det är fullt normalt att vilja ha friska barn!! Sedan tror jag också att ni skulle vara bra föräldrar till ett barn med handikapp men det är ju inget man önskar någon eller önskar sig för det:)

Jag hoppas och tror att det kommer att gå bra den 18:e!!

Kram!

2010-02-08 @ 14:12:25
URL: http://clura.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0