Astma

Astman håller Maja hemma från förskolan idag (eller sörskolan som hon säger). Hon gick upp halv sju och hostade konstant till hon nästan kräktes. Det är jobbigt för henne med hostan, eftersom luftrören drar ihop sig så hostar hon tills hon inte får någon luft. Nu har hon tagit pulmicort och airomir 2 gånger (luftrörsvidgande samt kortison som är inflammationshämmande), sen fick hon även vanlig hostmedicin imorse som är hostdämpande. Hon är lite bättre nu, får se om kortisonet dämpar inflamationen så att hostar ger sig lite tills imorgon för hon är ju helt frisk annars och vill gå på förskolan och leka med sina kompisar.
Och jag har ett fördjupningsarbete som helst ska vara inne idag, lite typiskt. Men Mathias skulle antagligen bara komma hem och hämta Maja efter jobbet och sedan åka vidare till hans föräldrar för att äta middag och sådär, så jag kan skriva klart arbetet i lugn och ro, för det är svårt att göra det med Maja hemma.
Vi har redan hunnit med måla, lägga massor av pussel, tittat på MÅNGA barnprogram och varit nere i tvätttstugan. Allting tar lite längre tid när Maja är med, hon ska bära saker till tvättstugan, hon ska lägga i tvätten, hon ska hälla i tvättmedel och sköljmedel och det är hon som ska starta tvättmaskinerna. Fast å andra sidan lär hon sig mycket av det, hon vet redan nu hur man sätter på tvättmaskinen på 40 grader och startar den sen! :D

I helgen har vi firat Frida, mamma hade gjort en supergod smörgåstårta som jag kommer ha som alternativ nästa gång jag gör min goda smrgåstårta med räkor och lax!
Frida hatar fisk och skaldjur så mamma fick göra en helt annan variant. Den innehöll bland annat färskost (vanligt och med vitlökssmak), pesto, salami, skinka , tomat, rödlök och soltorkade tomater! Alla tyckte den var jätte, jätte god. Tyvärr bröt farfar ihop och åkte därifrån, det var första födelsedagsfirandet utan farmor på säkert 30 år så han klarade inte av det. Men det var bra att han kom en liten stund i varje fall.
Men han var glad i början och lyste upp när han såg att Maja hade farmors gamla guldörhängen på sig :)

Jag och Mathias såg Snabba Cash i lördags, och jag får nog hålla med Jenny om att den får 3/5 i betyg. Helt okej underhållning helt enkelt, men inte mycket mer än så! Sen åt vi på O´Learys och jag ångrade SÅ att jag tog baby back ribs istället för en god hamburgartallrik, för min mat var inte alls god.... (Och jag som brukar älska revbenspjäll med barbequesås... trist).

I lördags var vi i Bandängen med mina kusiner Love och Emil som är jämngamla med Maja (3,5 och 1 år). Vi grillade korv, åkte pulka, gungade och sånt där. Mysigt!

Vi har bestämt att köpa en Bugaboo Cameleon Black - Limited edition, och kommer nog beställa en så fort vi har varit på Ultraljudet på torsdag. Den kommer i maj, men vi ska förboka en redan nu för att vara säkra på att vi får en, eftersom de görs i begränsad upplaga (så handpenningen betalas nu, 1500:-). Priset kommer ligga någonstans runt 11 000- 11 500 kronor.... Lite väl dyrt kanske, men det är vagnarnas motsvarighet ferrari eller nåt :P SÅ snygg! Så det får den vara värd.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Stackars lilltjejen, hoppas hon blir av med det värsta inom en väldigt snar framtid.



Haha, så vi hade samma tur då. Alla var väldigt nöjda med sin mat förutom jag då min var påtok för smaklös och trots att jag tryckte i mig världens jätte potion så blev jag inte ens riktigt mätt!



Jag tror bestämt det är dags att vi tar en currysmörgös lunch snart?! Eller vad säger du?!

2010-02-16 @ 12:56:32
URL: http://resamotovisshet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0