Trött.

Jag är trött. Eller "helt slut" är nog det rätta ordvalet. Maja har inte varit på dagis sedan den 18:e november så jag har haft fullt upp med 3,5åring som behöver aktiveras och bebis som har sina behov. Den här veckan är Mathias dessutom borta tis, ons och fredag också. Igår var det hockey, idag tatuerar han sig och på fredag är det firmafest/julfest. Men det är bara bita ihop och kämpa på! 
Vi har fått mycket hjälp också av både mina och Mathias föräldrar, så det är inte synd om oss på något vis! Det är mysigt och underbart med barn och jag VILL ha den här tiden med dem, så erbjud er inte barnvakt nu, det behövs inte :) Men att man blir trött, det är ett faktum.
Imorgon är jag dessutom redan erbjudande barnvakt, eller snarare är det så att Majas faster gärna vill vara med henne efter hon har slutat jobba och det kanske blir så att Maja sover kvar där över natten också!
Och imorgon blir troligen Majas första dag på dagis på lääääänge, hon längtar dit!!! Hon har har en hudinfektion, som läkaren sa, som inte har gått över. Själv kallar jag det svinkoppor. Det började med en på rumpan, sen kom en till och så gick den första bort och så kom en till osv... Och det går att behandla själv och jag vill inte ge antibiotika i onödan. Dessutom vill de inte gärna skriva ut det heller, men nu hade hon haft det så länge så nu fick det bli så. Fanns inga andra alternativ.

Idag har vi gjort laxpudding, varit på OKQ8 och hämtat dopkorten, varit ute och åkt pulka, haft Majas morfar här på fika och sen har jag bara underhållit barn...... ;) Ellen har varit på sitt sämsta humör idag, vet inte vad det är med henne.. Hon som jämt brukar vara så glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0