Beskrivning.

Funderar och funderar vad som kan tänkas vara intressant läsning för er få, som läser bloggen. Ni som läser vet ju det mesta och dessutom pratar jag med er i stort sett dagligen med några få undantag. Men vips så kanske det trillar in andra läsare som inte vet något alls om mig och då kanske det vore lite mer intressant om det faktiskt kom fram något om MIG och om min FAMILJ än enbart vad vi gör för stunden.
Så en lite kort beskrivning av oss får nog ta sin plats i detta inlägg trots allt. Jag, Nina, är 23 år och bor i Bandhagen, Sthlm. Studerar till undersköterska och drömmer om att jobba på sjukhus. Just nu jobbar jag lite som personligt assistent men tar det rätt lugnt för tillfället och koncentrerar mig mer på studierna. Har en liten passion att arbeta med just funktionshindrade barn, för det är så otroligt givande att få vara med att "göra" deras vardag. Att finnas där för att ge massa utav möjligheter, utan att ta för mycket plats eller att på något sätt ta över... Att vara med och utveckla och skapa intressen.. träna.. gosa.. Och massa, massa annat.. Kanske är det det jag kommer att hålla på med i framtiden..  inte som assistent men kanske med habilitering eller något i den stilen.. Kanske blir det barnsjuksköterska istället, eller barnmorska eller helt enkelt uska på förlossningen... eller det, eller det, eller det... Finns så otroligt mycket intressant att jobba med inom vården så tiden får utvisa vad det blir.
Maja heter min dotter, en 2årig sprallig liten tjej med mycket vilja och med en ooootrolig charm (såklart!). Tror att hon kommer bli skådespelare i framtiden... ;) Skulle kunna skryta i evigheter om allt hon kan och om hur fantastisk hon är, men jag skippar det. Alla föräldrar förundras nog över hur SMART och DUKTIG och FANTASTISKT just deras barn är och jag vill ju inte skapa dålig stämning här inne genom att påstå att mit barn är bäst! ;)
Mathias är pappa till Maja, en underbar sådan. Han är också min KÄRLEK och det mest fantastiska som finns, efter Maja då såklart.... Han är en riktig hockeynörd, larmtekniker, har kort stubin, är otroligt omtänksam, snygg som fan och ibland är han bara dum i huvudet. Men för det mesta älskar jag honom näst mest av allt!




Kommentarer
Postat av: Madde

Ni är fantastiska, hela er familj!

2009-09-24 @ 19:01:26
URL: http://mittlivsommorsa.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0