Måndag.

Så var det måndag igen. Det gör mig ingenting alls, jag har det inte särskilt slitsamt just nu eftersom jag har lagt jobb lite åt sidan och koncentrerar mig på studierna istället, och på den fronten har vi inte mycket alls att göra just nu.
Under dagen har jag dammat, dammsugit, städat, handlat, lämnat/hämtat på dagis, suttit framför datorn, diskat i två omgångar och lagat mat!  Idag blev det en supergod chili con carne, jätte stark och den goaste jag har gjort någonsin. Till och med Mathias åt massor fastän han inte brukar gilla just chili con carne.
Efter middagen satte Mathias upp spotlights i hallen och i köket och jag assisterade lite genom att sträcka honom olika skruvmejslar, hålla i ficklampan eftersom han stängt av strömmen och räcka honom en penna typ.. Men Mathias var så duktig och kopplade om sladdar och hade sig. Tur att man har en karl som kan göra sånna saker!
Sen har jag pluggat lite, men det mesta hade jag gjort tidigare. Vi har ett grupparbete om Asperger där vi ska skriva en fallbeskrivning.
På onsdag ska jag jobba kväll på demensboendet på "fyran", en avdelning jag aldrig varit på tidigare. Det ska bli jätte roligt! Träffa lite nya förvirrade dementa, de är ju för härliga! Och sen är det alltid kul att lära känna nya människor, i och med att jag inte känner någon personal förutom de som jobbar på "ettan" och på "tvåan" så blir allt nytt på onsdag. Sen nästa vecka ska jag också jobba på demensboendet en kväll, men det blir på den avdelning jag känner till bäst.
Snart blir det lite mys och sen sova! Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0