Fullt upp

Det är fullt upp just nu, men jag gillar det. Kul att gå hemmifrån innan sex på morgonen när man vet att något kul väntar när man är framme på ungdomsboendet! Mysigt att komma dit och ta en kopp kaffe, väcka ungdomarna och fixa de för skolan för att sedan äta frukost i lugn och ro! Kvällspassen är ännu roligare för då är ju ungdomarna hemma och man får ha mysigt, äta middag, fixa för kvällen och allt annat.... Det är väldigt likt demensboendet förutom att man är mer personal på mindre människor.. Sorgligt men sant. Äldrevården borde ha mer personal, så är det bara. Det intressanta är ju att man jobbar I människors hem, där de bor och dem ska verkligen känna att det är deras hem och inte bara någon slags förvaring. De är så gullig personal på ungdomsboendet , exempelvis kramar de ofta ungdomarna godnatt (om de vill såklart) och hittar på mycket roliga saker.
Idag har jag varit ledig och skrivit min examination. Ska fortsätta och skriva klart resten imorgon om jag hinner.
Igår var vi och storhandlade. Tror de har sänkt varorna lite på willys för vi betalade mindre än vanligtvis och jag tyckte vi fick mycket mer. Handlade hem mycket halvfabrikat faktiskt, vilket jag inte brukar göra. Men skönt att ha sånt som bara är att steka eller värma i ugnen nu när jag har praktik... Exempelvis köpte vi chicken nuggets, kebabkött och schnitzlar... Något vi inte brukar köpa men det är ju faktiskt jätte gott!
Nej nu villl Maja ha "kvällsmål", hon önskar sig en skål med äpple, päron och banan med kokos på, det älskar hon verkligen!! Nu säger hon "jag pjatat länge me dig nu" "nu så hjälpej du mig"..."lyssna på mig..! hallåå halååå!!!!"....

Dags att hjälpa till!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0