Vår helg.

Mathias åkte ju till Alperna i lördags, vi saknar honom massor! Han har det fantastiskt bra med grym snowboardåkning i St Anton. Fick ett underbar bild på honom när han står i backen tidigare idag.

När Mathias åkt iväg på dagen i lödags så gick jag till parken Bandängen med barnen och mötte upp min mamma. Det var strålande sol och det var helt underbart att njuta av en kaffe och andas in våren!
Efter parken så gick vi hem till mina föräldrar. Där åt vi en god middag; Utbankad fläskfilé fylld med pepparotröra, pressad potatit och en gräddsås med dijonsenap till det. Mums!
Vi åt lördagsgodis, tittade på tv, lekte och hade det allmänt mysigt. På söndagen åkte vi till Farsta centrum, Maja och Ellen fick nya vårmössor som ni såg i tidigare inlägg. Maja fick även nya fleexekläder i svart från H&M, de är jätte bra! Maja valde även ut en klänning som morfar köpte åt henne. Vi åt på Burger King också och tittade i lite affärer.

Efter shoppingrundan så åkte vi till Högdale igen och mötte upp Madde, Amanda och Moa. Tillsammans gick vi till Bandängen och de stora barnen lekte jätte bra tillsammans medan vi mammor drack kaffe och underhöll de små. Maja ville så gärna att Madde, Amanda och Moa skulle komma hem till oss och äta middag, så det fick bli så :) Det var jätte jätte trevligt! Jag gillar verkligen att ha folk omkring mig, så trist att sitta själv hemma.
Maja och Amanda fick även bada i badkaret tillsammans vilket de verkade tycka vara jätte roligt!

Majas förskola är stäng idag, så hon är hemma hos sin farmor & farfar och bakar bullar. De frågade redan förra veckan om hon ville baka med dem, så då passade de perfekt när förskolan ändå var stängd idag. Jag ska gå dit när Ellen har vaknat, för vi ska äta middag där. Trevligt och skönt att slippa laga mat :)

Ellen har föresten fått in superbra rutiner. Hon vaknar 5-6 varje morgon, sedan lägger jag henne vid 9-9.30 (eller så somnar hon i vagnen till eller från förskolan) och då sover hon i 1-2timmar. Sedan är hon vaken till 14, och då lägger jag henne igen och då sover hon ytterligare 1-2 timmar och sedan somnar hon för kvällen vid 19-20. Det har dock blivit lite tokigt på kvällarna nu senaste dagarna eftersom hon har varit sjuk och hostas så mycket att hon har kräkts efter kvällsvällingen, men tror att det börjar bli bättre nu. Det enda som blir lite tokigt med Ellens rutiner är att eftermiddagsvilan blir mitt i hämtning av Maja, och det är inte alltid hon somnar om när jag lägger henne i vagnen så då får hon lite för lite sömn för att orka ända fram tills 19-20 så det har änt att hon somnat redan vid 18. Men annars är schemat perfekt, hon somnar oftast bara på någon/några minuter när hon ska sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0