Helg!

Är det inte fantastiskt härligt med helger? När de flesta av oss är lediga, skolorna och förskolorna är stängda och man har lite mer tid för varandra än vadman har på veckodagarna. Jag njuter!

Igår kväll var en nära vän och hennes två döttrar här hos oss och hade fredagsmys. Vi åt våfflor, våffeldagen till ära, och massa annat gott. Vi drack varsitt glas rött och pratade om allt mellan himmel och jord medan de stora barnen lekte så snällt tillsammans och de små sov. Super-duper-mega-mys!


Idag har jag varit i parken med barnen och min mamma. Vi grillade hamburgare, kollade på djuren och stod och värmde oss i solen medan Maja lekte.



Efter parken så gick jag, Maja och Ellen till affären och handlade det som behövdes hemma och så självklart lördagsgodis till Maja! Ingen lördag utan lördagsgodis ;)

När vi kom hem började jag direkt med middagen. Jag gjorde en nötstek med massa svartpeppar, timjan och vitlök som jag stekte i ugnen tillsammans med mer vitlök, lök och morötter. Till det serverades kokt potaits och en underbar gräddsås gjord på grädde, äppelcider, schalottenlök, vitlök, kryddor och buljong (hade ingen fond hemma). Det var riktigt mumsigt!!
Mamma kom över på middag också, pappa jobbar tyvärr kväll så han kunde inte komma med.
Vi hade det jätte trevligt, åt den goda middagen och så passade jag på att ta disken och plocka lite medan mamma var med Maja och Ellen. Nu har mamma gått hem, tjejerns sover och jag sitter här i lugn och ro efter en dag full av aktivitet. En helt perfekt lördag helt enkelt.

Och bättre blir det, för ikväll kommer äntligen Mathias hem!! Jag och barnen har saknat honom massor!
Nu hoppas jag tiden går snabbt, han borde vara hemma runt 22.30 Vad jag längtar nu..

Ha en fortsatt trevlig helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0