31:a mars.

Idag ville Maja vara ledig och då fick hon självklart det. Det är så härligt att vara hemma och kunna välja fritt vad man ska göra om dagarna.
Maja fick följa med på Ellens 8-månaders kontroll och  hon tyckte det var jätte spännande. Hon vägde 17,3 kg (med kläder på) och var 103cm lång ! Ellen vägde 7,9 och var 70cm lång. Mina fina tjejer, helt perfekta.

Idag har Ellen vid upprepade tillfällern sagt Aja riktade mot Maja, så vi tror att det är hennes första ord. Under dagen har hon även sagt pappa, pappa, pappa många gånger men det har än så länge inte varit riktat direkt till honom men det kommer väl det med snart. Det känns som att hon övar sin röst väldigt mycket och det skulle inte förvåna mig om hon snart börjar säga några ord. Titta säger hon sedan ett tag tillbaka också, men det är nog bara ett ljud hon gör, oftast säga hon "titta, dtadta dta dta" Gulligt är det hur som helst!

Efter BVC så gick vi och handlade massa gott. Bland annat frusna bär på lösvikt, vilket jag aldrig sett tidigare.!Man plockade som i godispåsar från en frysdisk. Det fanns hallon, blåbär och björnbär så vi tog alla tre. Jag mosade en banan med lite bär och mjölk, vilket Ellen tyckte var supergott!

Sedan var vi i parken och lekte en stund medan Ellen sov. Maja klättrade i en stor klätterställning och jag satt i solen och njöt. Jätte härligt! Man kan knappt tro att det var tidigare idag, med tanke på det snöblandade regnet som faller ute just nu.

Till middag åt vi tacos idag, eftersom Maja önskade sig det. Hon åt med god apit, och till och med jag som är väldigt trött på tacos tyckte att det var rätt gott.

Nu ikväll hade jag tänkt att träna på gymmet, men det blev inte av då en nära vän mådde dåligt. Så jag ställde självklart upp och gick hem till henne. Vi hade mysigt även om hon såklart var ledsen, hennes pojkvän/sambo har precis gjort slut :( Tänker på dig vännen!

God natt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0