Potta!

Jag har börjat sätta Ellen på pottan och hon har båda kissat och bajsat på den vid flera tillfällen nu, även om det såklart inte sker varje gång. Min förhoppnings är att hon är torr nästa sommar, vid 2 års ålder, så vi har ju lite tid på oss. Maja var torr dagtid lagom till hennes 2-års dag och kunde då vara utan blöja hela dagarna utan att det skedde några olyckor (väldigt sällan iaf).
Mitt tips är att sätta barnet på pottan direkt efter det har sovit och sedan låta det sitta där en stund. Om inte annat bara för att vänja barnet vid pottan! Vi brukar alltid sjunga några sånger medan Ellen sitter på pottan.


Kommentarer
Postat av: Linnea- Ebbas mamma

Det är mina två favoriter också men tror lillan var sugen på biet:)

Lillan var jätte intresserad över pottan som liten så hon blev torr dag & natt när hon var 17 månader :)

2011-04-13 @ 17:36:09
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0