God mat och ett glas rött.

Jag gjorde i ordning god mat, trots att jag inte har så mycket energi pga förkylkningen. Ellen hade lite feber tidigare på dagen också, så hon har varit rätt gnällig. Maja är övertrött eftersom hon gick upp för tidigt för sitt eget bästa. Men maten blev god och älsklingen köpte en flaska rödvin till mig, så jag njuter av ett glas just nu.
Till middag gjorde jag en avokadoröra till förrätt som vi åt på rostbröd. Jag mixade 3 avokados, hällde i lite creme frasie, 1-2 dl skalade räkor, hackad rödlök, salt & vitpeppar samt lite tabasco! Gott!
Till varmrätt gjorde jag färsk pasta med en sås gjord på zuchini, höstkantareller, bacon, grädde, kryddor och halloumi (stekte osten först innan jag la den i såsen). Också jätte gott :)

Nu blir det soffan resten av kvällen, hoppas på att bli frisk under helgen... Hoppas ni andra har en mysig fredag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0