Astma.

Majas förkylningsastma verkar ha kommit igång igen :(
Hon har klarat sig mycket längre än vanligt i år. Förra året och året innan dess har det hållt på från september-mars ungefär!! Men det ska ju tydligen växa bort och förhoppningsvis får hon inte lika mycket besvär i år som tidigare. Nu har hon även bättre mediciner som förhoppningsvis fungerar bra.
Jag sitter och funderar på om jag ska göra i ordning medicin till henne så att hon kan inhalera nu, eller om jag ska vänta lite och se om hostan ger med sig om en stund... Fast det verkar inte så tvär..
Det är så jobbigt att väcka henne, då hon halvsover, och försöka få henne att inhalera. Det är inte alltid det lättaste vill jag lova. Stackars liten!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Ja det handlar nog mest om att känna efter själv och att inte använda sakerna alltför länge! Jag tror det är lättare när man blir mamma för andra gången, jag tror man vågar mer och känner sig mycket mer säker på sin mammaroll jag hade också velat ge Julius mat redan, så som han äter och går upp i vikt så tror jag han skulle bli mer mätt under en längre tid om han fick exempelvis lite gröt eller små smakportioner men jag vågar inte göra det ifall att det skulle hända något, hade jag haft en till bebis innan då hade jag säkert vågat för då hade jag nog vetat lite mer om olika saker och lärt mig av resans gång! Julius blir ju 4 månader om 4 dagar så då ska jag köpa hem potatis och mosa ner och ge han, det ska bli jätte intressant och se hur han reagerar på det!



Ja jag är jättenöjd med allting, och det fick bli en åkpåse från Bugaboo jag läste på lite mer kring dem och det är ju nya modeller det här året! Jag tycker den var klart snyggast också! Vi hade rätt mycket pengar den här månaden så då ville jag passa på att shoppa det jag ville till Julius och det blev ju en del men jag är ju precis som du, jag älskar att handla kläder till honom!!!



Jag såg att du hade lagt ut bild på en klänning som du skulle beställa, jag har den klänningen och den är supersnygg :) hoppas du blir nöjd! Vi kommer hem i mitten av december, börjar längta hem lite faktiskt men men tiden går fort vi har redan varit här i 3 veckor!



Kramar!

2010-11-10 @ 22:16:34
URL: http://mummylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0