MVG x 2

Natten hade gått jätte bra hemma hos mormor & morfar, betyg MVG!
Maja hade visserligen varit lite ledsen på kvällen när hon blev trött och sagt "Jag vill gå heeeeem, jag vill ha fredagsmyyyys med min mamma". Men sen hade det inte varit mer med det. Hon hade vart glad och nöjd resten av tiden, fått äta glass och lekt med Louisa! Idag har de varit på skolgården, i parkleken och på MCdonalds. Antar att hon har haft det rätt så bra?! :) Hon hade hostat som en tok när hon skulle sova, men vi är ju vana är hemma. Hennes astma har varit rätt jobbig ett tag nu, tyvärr. Men nu verkar det gå åt rätt håll i alla fall, ingen hosta idag vilket är ett gott tecken inför natten.

På tal om något helt annat. Jag skrev ett arbete förra veckan, i Lindrande vård, som hette "Massage som smärtlindring inom den palliativa vården". Min lärare tackade bland annat för ett fantastiskt arbete och skrev att hade uppnått målen för MVG! Så himla skönt. Jag har haft mvg i typ varenda kurs sedan jag började plugga till undersköterska, förutom nu i slutet för jag har varit så trött och lat i och med graviditeten. Så det känns skönt att vara på banan igen :) Den här kursen är lärorik och väldigt intressant, och det underlättar en hel del. De två första terminerna av utbildningen var fantastisk roliga, särskilt eftersom man lärde sig så himla mycket nytt. Den här terminen har det mest varit repetion, så jag tror att det också, förutom graviditeten, har gjort att det inte har varit fullt lika motiverande att kämpa för mvg som tidigare (kanske borde vara tvärtom?!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0