Ny hårfärg?

Alltså just nu är jag så himla trött på mitt hår, så att det är inte klokt. Känner man sig ful i håret blir liksom hela helheten förstörd, håller ni inte med?
Gjorde ett tappert försök att fixa det fint, och la i ljusa slingor med hjälp av lillsyrran. Problemet är bara att jag inte har fortsatt med att lägga i slingor sedan jag var hos friösren sist som jag kanske borde ha gjort egentligen, utan har istället lagt i en mellanblond nyans i utväxten bara. Så nu när jag la i slingor blev det liksom mycket ljusare nertill än upptill vilket inte är snyggt alls. I alla fall tycker inte jag det, vet inte hur mkt man tänker på det egentligen.... För övrigt så är det slitet också.
Jag ska boka en tid för klippning, men jag vet inte om jag har lust att lägga ut 1500:- på att färga håret när jag har massa andra konstader runt omkring som känns viktigare. Dels måste jag spara inför föräldraledigheten eftersom jag kommer få ut ganska lite pengar då. Dels vill jag ha en ny vagn och den får vi väl båda två betala för, men det blir ändå en stor utgift. Sen vill jag ha ett andningslarm till bebisen, eller jag SKA ha ett andningslarm. Jag ser det som en livsförsäkring, för runt 1500:-. Läste nyligen en blogg, där mamman hittade sin bebis död men lyckades få liv i henne! Så hon måste ha kommit in i precis rätt ögonblick. Jag vill kunna slappna av när bebisen sover utan att gå in i rummet varannan minut som jag gjorde med Maja. PSD är ju något som drabbar bebisar varje år, och om jag kan skaffa ett larm som larmar när barnet inte har andats i 20 sekunder så känns valet ganska självklart. En billig livsförsäkring helt enkelt, då det ofta går att få liv i de små bebisarna om de slutar andas bara man märker det direkt. Så kan jag sova bättre om natten också, jag vaknade ju var femte minut hela nätterna de första månaderna med Maja och lyssnade om hon andades! Och det värsta är att man hör inte alltid de där små andetagen direkt, så hjärtat hinner stanna några gånger varje natt innan man inser att magen faktiskt rör sig... Aja, nog om det!
Sen vill jag ha en till sjal att bära i, så skönt för ryggen (till skillnad från baby björn!!)
Sen har man ju en massa andra utgifter som inte rör bebisen för fem öre. Som ett nytt soffbord, ny matta, ny ytterdörr (bara 14 600:-) och lite andra saker..
Så en hårfärg för en hundralapp på Ica kanske får duga helt enkelt.
Det enda är att jag ALLTId bruka tröttna på att vara brunett. Och jag kan inte fixa till en snygg blond nyans själv nu, eftersom jag inte vill ha helfärgat.
Men.... det lutar helt enkelt åt en Icafärg i alla fall... Vad sägs om brun/rött?
Eller tycker ni att jag ska lägga ner lite pengar hos Laila och förbli blond i alla fall?
Kommentera!!!! Snälla!!! :)

Kommentarer
Postat av: Nadja

Andningsvakten låter ju som en jättebra uppfinning!



Jag tycker att du ska bli rödhårig!!

Du tröttnar på brunt, men det är ju lite mera GO i rött!

Var själv på väg att bli rödhårig igår, men fegade ur i sista sekund och safade på svartbrun :p haha

men det blev snyggt iaf ;)

2010-02-01 @ 01:55:58
URL: http://clura.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0