Skola och Frisörbesök

Jag har varit i skolan idag, vilket innebär att jag är helt slut och att jag snart kommer att sova för natten. Har till och med tagit med datorn till sängen och gosat upp med massa kuddar! Så skönt :) Brukar aldrig ha datorn med mig i sovrummet, förutom någon enstaka gång om vi tittar på något program på datorn, som vi missat på tv:n.
I skolan gjorde vi lite praktiska övningar såsom att låtsas vara patienter/anhöriga samt undersköterskor. Vi fick även lägga om och tvätta "sår" på varandra. Den är utbildningen är bara för kul!
Kan inte förstå att JAG ska få komma till en akutvårdsavdelning och praktiskt få delta i undersköterskeuppgifter, det är bara så häftigt! Tänk att jag faktiskt är klar undersköterska snart och så småning om kommer få jobba med det jag vill på ett eller annat sätt.
Efter skolan var jag hos Laila, och suuuuperduktig som hon är lyckades hon rädda mitt stackars hår! Hon är otrolig. Från att ha varit riktig mörk brun/röd på sinna ställen och ljusblond/röd på sina ställen är jag numera mellanblond med skiftningar i lite rött (den gamla färgen), brunt och guld. Jätte fint! Fattar inte att hon lyckas så bra. Om två veckor jag tillbaka och lägga i en mellanblond toning i bara några minuter för att mörka till det ytterligare för att inte bli för blond utan ha kvar den mellanblonda nyansen, och detta får jag helt gratis :) Gulle frisör! Det kommer fortfarande vara lingat i lite olika färger som det är nu, det bara tonar ner de ljusase nyanserna, eftersom hon var tvungen med att bleka ned nästan hela håret med hätta (slingor) till jätte ljust för att sedan mörka upp det igen.
1400:- gick kalaset på, vilket jag tycker är billigt med tanke på att hon ställe upp och jobbade över för min skull, färgade, klippte och slingade samt att jag får komma igen om två veckor och göra en toning!

En bild på håret får ni imorgon om jag kommer ihåg!

 

PS. Min bebis har hållt igång stora delar av dagen och är helt vild just nu. Mys! Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0