Efterförlossningskroppen.

Jag har ingen aning om hur mycket jag har gått ner sedan förlossningen. Men några kilo måste jag ha gått ner, även om det är långt ifrån alla.
Gick mest upp över lår och rumpa, tycker jag själv. Får se hur lång tid de tar innan jag blir lika smal som vanligt igen.. När jag hade fött Maja tog det nog ett par månader, men då gjorde jag ingenting för att gå ned och vägde väl ändå runt 52-53 kg efter några månaders amning.
Hoppas på något liknande igen! Tycker faktiskt att jag ser smalare ut nu, än vad jag gjorde efter 3,5 vecka efter att Maja hade kommit.. Men jag vet inte, vågen kanske säger annorlunda. Måste väga mig snart!! (Har ingen våg..)
Jag har dock glömt bort hur hungrig och sötsugen jag blir när jag ammar!!! Trodde liksom att jag skulle tappa det där sötsuget när jag inte var gravid längre, men det är ÄNNU värre nu. Och om jag tänker tillbaka så var det ju faktiskt likadant när jag ammade Maja, och jag har för mig att det släppte efter några månader det också.
Än så länge äter jag det jag har lust att äta, nyttigheter som onyttigheter. Efter vår resa så får vi se vad vågen säger, och hur kroppen ser ut. Så får jag starta därifrån! Vill ha tillbaka min platta mage i alla fall, så jag tänker köpa ett träningskort sen när vi kommer hem från Rhodos. Hoppas på att träning, promenader (power walks) och sunt förnuft gällande maten ger mig min gamla kropp tillbaka på nolltid. Om inte så blir det till att kämpa rejält.
Ska leta upp det där gamla inlägget som jag skrev som gravid. Jag hade någon målvikt vill jag minnas, och någon tidpunkt då jag skulle väga den... Känner att jag behöver en massa inspiration för att komma dit jag vill. Pepp, pepp!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0