Tjejkväll!

Idag har jag, Maja & Ellen tjejkväll. Mathias är på hockey, så det är första gången jag är själv med båda barnen en längre tid. Allt går bra, men Ellen har haft svårt att sova hela dagen och så även nu på kvällen när Mathias har gått. Hon har knappt sovit något alls under dagen känns det som, hon somnar en stund för att vakna igen en stund senare (inte utvilad..) och så har vi fått bärt henne, jag har ammat, och gosat och gett nappen och så har hon somnat igen, och vaknat igen... och så har det hållt på. Nu har hon i alla fall somnat igen, men nu hoppas jag att hon sover för natten med undantag för amningar. Hon måste vara helt slut, lillan! Men hon är lätt att ha att göra med ändå, hon skriker int mycket alls utan gnyr och gnäller bara lite när hon är trött eller så.
Och blir nöjd snabbt om man bär, gosar, pratar, ger henne napp eller ammar henne. Inte som med stackars lilla Maja när hon var liten, som kunde skrika i timmar trots att man hade prövat med precis allt.. Stackarn hade väl så himla ont i magen de första veckorna :(
Sen så hatade hon att sova också, och det gör hon fortfarande :D Förstår inte hur hon orkar med tanke på hur lite hon sover och hur mycket hon är igång under dagen....

Aja.... vart var jag nu???

Tjejkväll var det ju!! Maja och jag har köpt chips dagen till ära, så vi har fredagsmys och tittar på Anki och Pytte. Underhållning på hög nivå ;)

Vi har varit på BVC idag också, och äntligen har Ellen gått upp över sin födelsevikt och lite därtill! Hon är nu en lång tjej på nästan 55cm och väger 3875g. Hon ser fortfarande rätt spinkig ut på ben och armar, eftersom hon är rätt lång, men ansiktet börjat bli lite rundare :)

Maja har blivit förkyld också, hoppas inte hon smittar Ellen... Maja har ju sin förkylningsastma också som gör att hon hostar värre än när andra blir förkylda, så det är inte så lätt att skydda Ellen från hennes hostattacker... Även om vi säger till Maja att hålla för munnen och hosta åt andra hållet så kommer det ju garanterat på Ellen ibland ändå. Dessutom rinner hennes näsa hela tiden... Och Maja vill ju klappa, pussa och gosa med lillasyster hela tiden.. Men jag hoppas på att Ellen är skyddad av mig och amningen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0