Förkylda.

Hela familjen är förkylda nu. Vi snorar och har ont i halsen, men vi har ingen feber eller så som tur är. Vet inte om Ellen också är sjuk, men hon nyser då och då hon var jätte gnällig igår, och skrek jätte mycket på kvällen vilket hon aldrig har gjort förut. Visst har hon skrikit litegrann, men aldrig länge och hon har alltid blivit nöjd när vi burit runt på henne.  Men igår var hon inte nöjd vad vi än gjorde förutom när hon ammades..Hon verkade inte direkt ha ont i magen, så kanske är hon lite förkyld hon också.
Idag har hon sovit sig igenom dagen med undantag för lite amningar och 2-3 vakenperioder på max en timme styck. Hon verkar helt slut, lilla hjärtat.
Maja är det full fart på som vanligt, trots förkylning och för lite sömn.
Lite senare ska vi trotsa vädret och bege oss till vår stora park. Vi ska möta mina kusiner, min moster och hennes kille samt mina föräldrar. De ska snart åka hem till Tyskland igen.
Pappa fyller 50år i september, så han ska bjuda oss utomlands. Idag bokades biljetterna till Rhodos, så det är bara några få veckor kvar nu! :)
Ska bli så kul och härligt!! Jag älskar vekigen att åka utomlands. Det kommer bli så himla kul för Maja också! Hon älskar ju att bada, så om jag känner henne rätt kommer hon vara mer i poolen än på land. Detta blir såklart Ellens första resa och det blir Majas 4:e utomlandsresa, men denna gång är nog första gången hon verkligen förstår att vi är på semester och jag tror hon kommer tycka att det är SÅ kul! (Hon har varit på Kreta när hon var 3 månader, Fuerta ventura när hon var 8 månader och Gran Canaria när hon var 1 år och 8 månader).
Längtar redan tills vi åker!!




Värdlens finaste Maja på Gran Canaria i januari 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0