Namnglad!

Igår kväll pratade jag om namn, igen, med Mathias.
Försökte tala om för honom att om det blir en kille så får han faktiskt heta Vilmer, men han vägrade fortfarande med orden "Jag tänker knappast gå runt och ropa: Viiiiiilmer, kom nu! Det är ju hur töntigt som helst".
Han tycker att de flesta killnamnen jag gillar låter som värsta töntnamnen, kanske för att de skulle ha varit det när vi var barn. Vet exempelvis en kille som hette Valentin, det var huuuuuuur töntigt som helst då, men idag är det ju inte alls det. Men Mathias har liksom inte fattat detta ;) Han tycker Astrid, Selma och så också är för "töntiga", men jag tycker att han är töntig ;)
Men hur som helst, så kom jag på ett namn igår som jag hört flera gånger men liksom inte tänkt att MITT barn skulle kunna heta. Men jag har fastnat för det där namnet nu, i ett par dagar. Det vill inte försvinna från hjärna. Så jag föreslog det... och hör och häpna, han tycker det är (rätt?) fint!!! I vanliga fall gillar han INGET av mina förslag.
Så nu ska jag försöka komma på hur jag ska utveckla detta och få honom att vilja att vår bebis heter det om vi får en kille. Men han lät inte alltför svårövertalad, tror jag. Mathias är lite knepig, han liksom tycker och tänker saker men säger de inte utan de kommer lite som en överaskning helt plötsligt när han får för sig något.
För övrigt är tjejnamnen mer eller mindre bestämt nu. Det har varit en favorit från början, och inget annat känns lika bra. Så nu har vi två namn klara, ett pojknamn och ett flicknamn (om han går med på det där killnamnet helt och hållet)! Och jag är SÅ glad!! Fin fina namn. Som passar ihop med Maja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0