Tankar om förlossningen.

Min förlossningn med Ellen gick ju rätt så snabbt, 1 timme och 6 minuter på förlossningen. Men själva krystandet tog enligt jorunalen bara 6 minuter! Jag höll emot krystningsvärkarna ett tag, då de fick lite bråttom och undersköterskan var ju tvungen att trycka på akutlarmet då hon var ensam i rummet då krystvärkarna startade. Så bm kom springandes och sen satte de på sig lite skyddkläder och tog fram lite instrument och så (det gick optroligt fort!) innan jag "fick" börja krysta. Och jag krystade några gånger och sen gick vattnet samtidigt som Ellen kom ut på en krystvärk! Det gjode knappt ont, själva utdrivningen alltså. Det var tusen ggr värre med Maja. Även om förlossningen med Ellen var mycket mer intensiv med starkare värkar..
Hur lång tid krystade ni andra?

Kommentarer
Postat av: Katharina

Min första krystvärk kom ju hemma precis innan vi "slängde" oss i bilen. Sen var det väl ca 15 minuters bilfärd till sjukhuset. Ytterligare ca fem min innan jag låg på sängen och då var det bara att pressa på. Så sammanlagt hade jag kanske krystvärkar i ca 30 min.

2010-10-01 @ 09:55:54
URL: http://yramammansblogg.blogspot.com
Postat av: Tess

Precis som dig Nina,Började krysta vid 05.07 och han är ute 05.13...6 min ;-)

Med Adrian började jag krysta 20.00 och han är ute 20.43 men med honom så fick jag ju epidural och kände inte mina krystvärkar,därför det tog så lång tid!

2010-10-01 @ 23:10:04
Postat av: Nina 24 år - mamma till Maja (maj -07) och Ellen (juli -10)

Tess! Vad häftigt att vi krystade exakt lika länge den här gången :)

2010-10-04 @ 16:35:22
URL: http://vartvardagsliv.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va skönt att det gick snabbt och "lätt" (ja du vet vad jag menar;)

Med Molly krystade jag nästan 60 minuter :(

Med Thelma vet jag inte eftersom hon fastnade o dom hängde på magen o så så upplevde jag allt lite i dvala o dom fick dra o slita.

Men med Vinga var jag inne sammanlagt 20 minuter innan hon var född o krystade i 4 minuter innan hon kom ut. O som du säger gjorde det inte ont, hon bara gled ut:)

2010-10-06 @ 21:05:40
URL: http://minimaltes.blogg.se/2prinsessor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0