Laila och bärsjalar.

Alltså mitt hår bara vägrar vara mörkt eller rött. Jag visste ju det innan egentligen, men testade ju som sagt ändå. Resultatet vart bra, förutom att det blonda lyste igenom lite varstans där bak. Men efter jag tvättat håret har mer färg "åkt" av och det är blondt på många ställen. Jag förstår inte vad det är för fel på mitt hår! Jag köpte två paket med färg, dränkte håret med färg och hade i det extra länge eftersom jag vet att det har en dålig vana att inte fastna.. Men ändå, det fungerar liksom inte. Mitt hår vill vara blondt.
Tänkte först att jag ska lägga i mer färg för att få bort det blonda som lyser igenom, för jag trivs ju egentligen bra i den här mörka färgen... Men det kommer bli samma visa om igen efter några tvättningar..
Så jag ringde och bokade en tid hos Laila och hon tog emot mig redan imorgon! Antar att hon jobbar lite över då, eftersom jag ska komma dit efter 16.. Direkt efter skolan.
Vad vi hittar på vet jag inte alls, får se vad hon säger och vad om blir bäst!
Vilket fall som helst så känns det skönt att gå dit nu på en gång, och inte om några veckor, efter jag slösat upp X antal kronor på olika hårfärger. Än så länge har jag bara lagt ut 139:- kronor på hårfärg och det kan jag stå ut med att ha förlorat. Dessutom får jag mer pengar än vad jag trodde den här månaden så jag kan gott unna mig ett frisörbesök, faktiskt!
Känns skönt att vara fin i håret lagom tills farmors begravning också! :)
Kom på att jag glömde berätta för Laila att jag är gravid, vilket ju kan ge lite andra färgresultat än annars. Men hon är så duktig och har fixat mitt hår under förra graviditeten också, så det spelar nog ingen roll.
För övrigt har jag köpt första saken till bebisen! Eller till mig och Mathias beroende på hur man ser det. En vit bärsjal från mysak som jag budade hem NY från tradera för ca 300:- Som hittat! Till skillnad från baby björn så är det ergonomiskt för barnet att sitta längre stunder i den, utan att belasta höfter och rygg på lilla bebisen! (Och  mammans rygg också för den delen. Jag kommer aldrig mer bära i baby björnen för det är sååå jobbigt för ryggen och såååå dåligt för bebisen. Här bärs i mei tai och i sjal...)
Såhär ser den ut på, fast på bilden är den ju i blått som ni ser:




Och såhär ser en mei tai ut, fast min är i svart och militärfärg:




Bärsjalen MYSAK är mysigare att bära små bebisar i medan mei taien är lättare att bära tyngre i. Plus att mei taien är lättare att knyta då det är mer som än sele, medan mysaken är en enda lång sjal som man knyter ihop. (Mei taien är en fyrkant där det går fyra olika band från varje hörn som man knyter runt höft och axlar.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0