Tack för responsen!

Kul att det skapade lite funderingar och tankar om köphysterin, dels genom kommentarer här men också de som pratat med mig och tyckt att det var ett bra inlägg.
Så kommer jag och lägger upp en bild på mina nya jeans .... ;)
Men, det handlar ju inte alls om att inte unna sig kläder, prylar, god mat osv. Det är en lyx vi har i Sverige som är få för unnat. Vi ska unna oss saker om vi har råd då och då, men det handlar ju om en balans. Jag har svårt att inte shoppa när jag hittar något, och måste stoppa mig själv ständigt. Men jag skulle aldrig shoppa upp pengar jag inte har! Sorgligt att vissa är i så stort behov av materiella ting att de måste ta saker på avbetalning istället för spara ihop till det. (Och som jag sa igår är det självklart okej att ta någonting viktigt på avbetalning, som en bil eller liknande. Vi har ju vår bostad på lån exempelvis).

Hur som helst så skämde älsklingen bort mig lite igår, och jag var nog värd det! (Eller vad säger du Mathias?)

:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0