Ny avdelning!

Fick reda på att Maja ska få börja på en ny avdelning på sin förskola, och det kommer att bli väldigt snart! Det är ett önskemål från mig, då hon är ett av de äldsta barnen på sin avdelning (även om de är rätt många i nästan exakt samma ålder) och jag känner att hon behöver mer. Även om det är en 1-4 års avdelning hon går på så känns det som att hon skulle passa bättre med de större barnen, hon är väldigt frammåt och tidig i utvecklingen på många sätt. Dessutom är hon väldigt bestämd och vill gärna styra leken och bestämma över allt och alla, så jag tror det är bra för henne att ha äldre barn som "sätter henne på plats" lite grann :)

Jag har trivts jätte bra med Majas förskola hela tiden och även med den personal som jobbar på hennes avdelning. Men sista terminen har varit rörig med många sjukskrivningar m.m. så jag har funderat en del på att byta och sätta Ellen i kö på en annan förskola. Men nu känns allt jätte bra! Majas avdelning har jätte bra personal och är en perfekt småbarnsavdelning, men det känns som att det är dags för Maja att börja på en annan avdelning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0