Intervjuer!

Idag var jag på en arbetsintervju på barnonkologen, alltså en avdelning för barn med cancerdiagnoser, på Astrid Lindgrens barnsjukhus i Solna. Det kändes bra och jag gjorde mitt bästa så får vi se om det leder till jobb eller inte! De ska höra av sig om cirka två veckor då de haft alla intervjuer och gjort sitt val.
På torsdag ska jag på en annan intervju på Astrid Lindgrens barnsjukhus i Huddinge, och då på en barnmedicinsk avdening med inriktiktning på barn med sjukdomar i blodet, lever, njurar, mag- och tarmkanal. Där har de ofta långa vårdtider och mycket svårt sjuka barn.
Båda jobben är lika intressanta och detta är verkligen spännande.. 
Så det ska bli jätte kul att gå på en till intervju på torsdag och se vad de säger då. Alltid roligt att få en bild utav avdelningen, av personalen och få veta mer om hur de jobbar m.m.

Det är sommarvikariattjänster jag har sökt och tanken är att Mathias tar över föräldraledigheten när vi åker till Turkiet och att jag ska börja jobba när vi kommer hem igen från resan, dvs runt den 1:a juni. Förhoppningsvis kan ett ev. sommarvikariat också leda till fortsatt jobb som timmis eller liknande.

Ni får jätte gärna hålla tummarna för att jag får något av jobben jag sökt! Det skulle vara så roligt och givande för mig att jobba på något av dessa ställen... Det är otroligt lärorikt och utvecklande att jobba med sjuka barn och det känns verkligen så rätt för mig!! Jag är så glad över att jag utbildat mig till undersköterska, kan inte tänka mig något roligare eller mer intressant jobb...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag håller både tummar och tår för att det går galant men det brukar det ju göra när det gäller dig! ;)



Jag håller med om att min gårdagskväll var väldigt spännande NOT! Var klara i tvättstugan halv elva men då hade jag iaf rensat ut en hel sopsäck med kläder både hela och trasiga.



Min förkylning fortsätter att hålla i sig och idag har jag till och med varit snurrig så det känns som om det blir snålt med träning även denna vecka. Nu är dock veckodags snaskandet över för mer eller mindre för gott! Det har jag verkligen bestämt mig för så kanske man tappar ett par kilon bara så!



Hoppas du har en toppen dag min kära kära vän!

PUSS

2011-01-26 @ 13:01:16
URL: http://resamotovisshet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0