Dop i helgen!

I helgen ska vi döpa Ellen och hennes "kompis" Moa som är två månader yngre. Det ska bli supermysigt att samlas med nära och kära! Jag och Madde ska göra 7 stycken tårtor, Maddes mamma har bakat toscabullar och 2 banankakor, jag har bakat 2 kladdkakor, Mathias mamma har bakat kanelbullar, drömmar, bondkakor och finska pinnar tror jag och så har Madde gjort en sockerkaka med mandelmassa, kanel och äpplen. Så ska vi även ha marängsvisch. Det blir nog jätte bra!
Idag har jag handlat lite saker som barnen ska ha på dopet, de kommer var så sjukt söta mina små gullungar!
Jag lovar er såklart bilder som kommer upp någon gång nästa vecka.

Ska försöka be någon att fota under dopet med min kamera, vet bara inte vem..  Någon som kommer på dopet som vill fota???

Jag ska ha en svart långklänninng och grå kilklackar. Ellen ska döpas i samma klänning som Maja döptes i, en vit klänning med vita band och små kristaller på. Maja ska ha på sig en vit klänning med svarta broderier och till det ett par vit/svarta ballerina som jag tycker ser ut som ett par chanelkopior ;) Efter dopet ska Ellen ha en ljusrosa klänning, ett rosa hårband, en grå kofta och ett par grå ballerina med rosa detaljer på!

 

Maja döps i samma klänning som Ellen ska döpas i på lördag.

Kommentarer
Postat av: Christine

Vilken fin klänning. Vi hittade en dopklänning som ser ut som en sjömanskostym. Den tyckte vi var så fin och jag tror att vi ska köpa den. Men det är ett tag kvar som sagt =)

2011-01-21 @ 13:39:45
URL: http://christines.babyblogg.se/
Postat av: ① ♛` ❤ » $aara $aariioniitaa ღ Җ Noя∂aғяίkaη Җ ღ Mar✩cko ❤ϟ ♫ ♥ ☺ ♫✩★✔✖♞☢▲♛ϟ☀❥①▄

så söt :D!

2011-01-21 @ 13:52:36
URL: http://sarasaariioniitaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur ska man få fota med din kamera när man aldrig får låna den?

2011-01-21 @ 18:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0