Oansvarigt?

Fick en kommentar från en läsare om gårdagens inlägg. Det är tydligen oansvarigt att skaffa barn utan körkort, för tänkt om det händer barnet något och man inte hinner vänta på ambulans?

Om du tänker på Maja så bor farmor och farfar bor 5-10 mnuter bort (om man går, 2 minuter med bil max), de har bil och jag kan gå dit och hämta henne. Det var inget problem alls, om du inte förstod det.
Men det var lättast att Mathias hämtade henne efter jobbet.

Sen så bor vi 10-15 minuter med bil till sjukhus och vi bor i lägenhet med massor av grannar. Vi skulle kunna få hjälp hur snabbt som helst om något allvarligt hände(dessutom har som sagt Mathias körkort).
Hur tänker du då om de som bor en halvtimme-timme bort från sjukhus med barn?? Det vore isfall oansarigt om något? Eller hur tänker du??

Finns massor av andra saker som jag kan dra upp - exempelvs vad oansvarigt det vore att inte ha utbildning i HLR om man har barn. För tänk om det händer något? Eller vad oansvarigt det är att lämna på dagis för tänk om det händer något där och personalen inte har körtkort? ;)


Kommentarer
Postat av: christine

Ja, undra hur människan tänker?! Jag har inte körkort men vi har bil eftersom Johan har körkort, men jag ser inget oansvarigt med det. Strunta i den kommentaren, verkar inte vara en normalt funtad människa!

2011-02-13 @ 22:34:08
URL: http://christines.babyblogg.se/
Postat av: Sandra

Hahaha, ja jisses! Vissa letar verkligen fel i andra. Men jag tycker att vi from nu borde tvångssterilisera oss "bönder" som inte bor i en stad. För oss tar det ca 30-40 minuter till närmsta sjukhus. Tycker nog barnmorskan skulle informerat mig om att jag inte får skaffa barn då. Haha, vilka jävla nötter det finns! Skulle gärna velat veta vad människan har för utbildning för jag tycker att MINST en av föräldrarna måste ha nån form av sjukvårdsutbildning med annars får man inte skaffa barn eller? Jag menar tänk om det händer nått o man inte är minst uska i botten, helst läkare!

Så till dig, patetiska människa utan kunskap som hellre väljer att skada ditt barn pga okunskap o sedan påstår att andra är dåliga föräldrar, läs på om barnakutsjukvård INNAN du kommenterar! Välkommen att möta mig med motargument - MEN endast pålästa argument då tack!

O till Nina, jag vet att du har fan så mkt mer kunskap än många andra föräldrar så dina barn är trygga små flickor <3 Tur för dom att dom har en så fin mamma. Kram

2011-02-14 @ 11:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0