Ytligt.

Idag börjar jag kämpa mot målet om att få min gamla kropp tillbaka.
Jag har hela tiden tänkt att göra det efter vår Rhodos resa, och nu är vi ju hemma igen så det är bara att börja kämpa.
Från början hade jag tänkt lite på GI och LCHF, men det känns inte rätt att följa en strikt diet på det sättet eftersom jag inte har så jätte många kilon till min målvikt. 
Och jag tror att jag kan tillbaka min gamla form genom motion och sunt förnuft ganska lätt.
Jag kommer att försöka undvika kolhydrater och socker så mkt som möjligt, men jag vill kunna äta pasta (fullkorn) eller potatis om jag vill. Men framförallt ska jag försöka äta mycket grönsaker, kyckling, fisk, frukt.. Ja, ni förstår. 
Idag har jag ätit en stor omelett med tomater och creme fraise i till frukost/lunch, och sen även ätit en halv persika. Om en stund blir det en fruktsallad till mellis. Jag hatar att vara hungrig, så jag kommer att äta mig lagom mätt så att jag inte blir sådär vrålhungrig (Det gör mig dessutom otroligt sötsugen att äta för lite!!).
Jag ska självklart börja träna/motionera också. Vi får se om jag köper träningskort denna vecka, först måste vi få in lite rutiner här hemma med nattningar av två barn och så vidare. Det känns inte rätt att gå och träna på kvällen när Mathias har jobbat hela dagen, om båda barnen är vakna. Familjen går ju alltid först, som sagt. Men jag ska nog lyckas klämma in träningen riktigt snart!
Annars funkar ju det att gå power walks med barnvagnen, tänkte göra det ungefär varannan dag efter dagislämning! Ska hålla er uppdaterade om hur allt går.. Bloggen gör att jag känner mig peppad och motiverad!! Någon annan mamma som börjat komma igång med träning och kost?? Kommentera gärna och ge tips m.m.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0